Translate

torsdag den 3. april 2014

Panorama.

Klik på billedet så det kommer op i stort, så kan du bedre få en fornemmelse at det.


Som de fleste der følger min blog nok har fundet ud af så er min hobby at tage billeder og jeg får taget rigtig mange billeder i perioder. Jeg har desuden været ude at investere i Photoshop, så jeg kan rette op på skæve billeder og fjerne ting ting jeg ikke vil have på mit billede. Det har været op af bakke for mig at lære at bruge det og det er det egentlig stadig, men jeg lærer flere og flere ting det gør at jeg bliver mere og mere glad for det. Således har jeg nu fundet ud af at lave panorama billeder. Et panorama billede et 3-4 eller flere billeder sat sammen til et billede. Det er faktisk ikke så svært at gøre for efter man har udvalgt de billeder man vil bruge gør programmet resten af arbejdet. Det eneste man skal sørge for er at når man er ude at tage selve billderne er at der er en overlapning på omkring 30 til 40 procent så programmet kan sætte dem sammen og så skal man tage billederne i en lige linje, hermed mener jeg man skal ikke løfte kameraet op eller ned i forhold til de andre billeder man vil sætte det sammen med for så kommer det ikke til at passe i kanterne og så laver programmet nogen gange nogle forfærtlige løsninger på at udfølge den tomme plade, et eks. er den sætter træer i vandet hvor der absolut ikke skal vøre træer. Det er fordi den kopiere de linjer i billedet der er rundt omkring. Det er bedst at bruge et stativ når man tager billeder til panorama men har man en sikker hånd kan det nu godt gøres håndholdt.
Billedet jeg her viser er 3 billeder sat sammen. Det er billeder jeg tog i Sankeien park her i Yokohama i går og det er kirsebær træerne det står i fuld flor og de var bare så flotte. Forleden da jeg snakkede med mine forældre og min mor spurgte mig hvorfor japanerne går så meget i selvsving over de her træer kunne jeg kun give det svar at et billede slet ikke kommer i nærheden af hvordan det er at se i virkeligheden. 1 træ har måske 100.000 blomster, selvføldig at efter størrelse, men der står jo ikke kun 1 træ nogen steder står der flere 100 træer og det er virkelig et fantastisk syn der kan gøre en blød i knæerne. Det er faktisk meget svært at beskrive hvordan det er at stå over for flere hundrede træer der er totalt dækket af små sarte lyserøde blomster, det er noget der skal opleves for et billede kan slet ikke beskrive hvor fantastisk det ser ud i virkeligheden.

Billedet er fra Sankeien park her i Yokohama og det er efter min mening den bedste park i Yokohama. Parken er mere end 100 år gammel og udover træer og blomster der følger de forskellige sæsoner er der en pagode og andre gamle huse fra hele Japan. Man kan ikke gå rundt inde i husene, kun ved specielle lejligheder så som tecermonier. Der er dog en mere moderne bygning hvor man hver dag kan opleve tecermonier. Desuden afholdes der i perioder udstillinger med  bonsai træer og andre blomster. Men det jeg allerbedst kan lide er at man ofte kan se nygifte par der går rundt i parken med professionelle fotografer fordi de er ved at få taget brudebilleder, så hvis man er tålmodig kan man få nogle fine billeder af par i traditionelt japansk bryllupstøj. Jeg tror jeg så mindst 7 forskellige par da jeg var der i går og jeg var heldigvis ikke den eneste tilskuer der tog billeder af dem. Men her hjælper det at være udlænding og gå rundt uden min japanske mand for så ser japanerne mig jo bare som en tourist og så kan man faktisk slippe af sted med en hel del, så det kan godt betale sig at spille lidt dum engang imellem for hvad gør man ikke for at få et godt billede.

Du kan se flere billeder fra min tur til Sankeien på Dagbog fra Japan Facebook side, som du selvføldig også er velkommen til at synes om eller stille spørgsmål om Japan.
www.facebook.com/pages/Dagbog-fra-Japan/145441282241967

Ingen kommentarer:

Send en kommentar