Translate

tirsdag den 29. april 2014

KitKat Chokolade.


Lad os bare sige det som det er, jeg er chokolade narkoman. Normalt plejer jeg mest at være til den rigtig mørke, men siden jeg er kommet til Japan er jeg faldet for KitKat. I Japan kan man nemlig få KitKat med rigtig mange forskellige slags smag. Hver egn i Japan har deres egen KitKat med en smag der er speciel for det område. Hver gang vi er nogen steder er jeg altid på udkig efter KitKat som jeg ikke har smagt endnu. Nu er det ikke kun hver egn der har deres smag, men det kan også variaere efter sæson hvor man kan finde KitKat i en begranset periode.
Jeg har slet ikke styr på hvor mange forskellige der egentlig findes, men for at nævne et par stykker så som blåbær, ostekage, pudding, æble, chili, mango, fersken, kirsebærblomst, grøn te, soya bønner, blodappelsin, græskar, banan og jeg kunne blive ved.
Jeg købte 2 pakker da vi var i Fukushima, den med jordbær og den med edamamen (det er den nederste pakke på billedet) Edamamen er bønner som oftes spises på pubber eller som et lille extra måltid hvis man er småsulten.
Den trejde pakke købte jeg på vej hjem fra Hakone i sidste uge, det er med wasabi. Til dem der evt. ikke ved det kan det sammenlignes med peberod. Wasabi bruges mest til sushi og hvis man spiser kolde nudler der døbbes i soya er der gerne rørt lidt wasabi ud i soyaen.

Jordbær:
Som den eneste af de 3 har jeg smagt denne her før. Det er hvid chokolade der er blandet med jordbær pure så det bliver lyserødt. Det dufter kraftigt af jordbær, men smagen er mindre kraftig. Den er dejlig cremet, men jeg tror hurtig den bliver vammel hvis man spiser for mange. Men den er rigtig god og alle kan spise den.

Edamamen:
Jeg har længe gerne ville finde den, da jeg har hørt en del om den og rigtig gerne ville smage for mig selv.
Det er igen hvid chokolade, der er blandet med pure ad edamamen så den bliver lysegrøn. Den dufter også af edamamen. Man skal lige have den i munden et par sekunder inden smagen af edamamen kommer. Jeg har hørt flere sige den har en lang eftersmag, men det synes jeg ikke den har. Hvis man ikke ved hvad smag det er man spiser, tror jeg ikke man kan gætte det. Den smager på ingen måde ubehagelig for at være en grøntsag blandet op med chokolade.

Wasabi:
Jeg har været spændt på at smage denne her og om den er lige så skarp og kraftig i smagen som wasabi er når man spiser sushi. Igen er det hvid chokolade der er blandet op med wasabi. Den dufter anderledes end de 2 andre, den er lidt skarp i duften, hvor i mod de 2 andre var mere bløde i duften.Den er lidt kraftig i smagen, men slet ikke så meget som jeg havde forventede. Jeg synes faktisk det harmonere meget godt og jeg er positiv overrasket over hvor god den faktisk er. Wasabien er på ingen måde overdøvende i smagen, men samtidig er man heller ikke i tvivl om at det er wasabi.

Jeg synes de alle 3 er gode, men jeg kunne alligevel bedst lide den med wasabi. Som med alle gode ting skal de spises i mindre portioner, ellers bliver de vamle og det bliver en dårlig smags oplevelse.
Så endnu en gang må jeg bare sige at KitKat det er bare mums :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar