Translate

fredag den 4. april 2014

Farvel til kirsebærblomsterne.



Så er det ved at være absolut sidste udkald for kirsebærblomsterne i år, i hvert fald hvis man vil opleve dem i Tokyo området. Hele dagen i går regnede det og hen under aften blev det virkelig kraftigt regn og idag har det været kraftigt blæsevejr og det er noget de skrøblige små blomster ikke kan lide, så vi må nok sande at efter weekenden er det over med mindre man vil til at rejse efter det.
Mig og min mand tog en tur til Tokyo idag. Grunden var at vi havde håbet på at kunne besøge Kejserens palads og en del af haven ved paladset som normalt ikke er åben, der var bare lige det problem at omkring 50.000 andre også havde fået den ide og det var næsten dobbelt så mange som de havdet anslået ville komme. Da vi kom omkring 14 tiden fik vi at vide der ikke ville komme flere ind idag for der var opstået kaos inde på ruten i haven fordi der var alt for mange besøgende, så de lukkede 2 timer før tiden i et forsøg på at oprette orden igen. Jeg forstår ikke hvordan det kan komme bag på dem at så mange har lyst til at besøge Kejserens have når kirsebærblomsterne er i blomst, men det gjore det altså. Men der var ikke så meget at gøre end at finde et andet sted og gå en tur, så vi tog ned til Meguro floden. Jeg var der sidste år også, men jeg kan stadig blive imponeret over den flere kilometer lange strækning med kirsebærblomster på hver sin side af floden. Eftersom det blæste en del idag var der et sandt snevejr af sart lyserød blomsterblade og mange steder kunne man ikke se vandet i floden for bare blomsterblade. Det ser faktisk ret så pænt ud med lyserød overflade på floden.
Men alting har en ende, kirsebærblomster inklusiv selv om det går alt for hurtigt. Hvad jeg nu skal kaste mig over at fotografere ved jeg ikke rigtig endnu, det sker mest som noget spontant jeg lige pludselig kommer efter. Men jeg tror jeg skal finde nogle interesante steder så jeg kan lave nogle flere panorama billeder og så skal jeg have afprøvet solnedgang med lang eksponering, så må jeg se om jeg kan få det til at fungere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar