Translate

torsdag den 3. april 2014

Kirsebærblomst burger fra MacDonald.



Jeg har sagt det før og jeg siger det gerne igen, japanerne elsker at fremstille fødevare der er begrænset i en bestemt periode. Således kan man hos MacDonald i Japan lige for tiden få en Sakura burger ( Sakura er det japanske ord for kirsebærblomster ). Selve burgerbollen er lyserød og den indeholder en bøf med teriyaki sovs som er en special sovs der fremstilles i Japan, 1 skive æg, iceberg og en lidt syrlig lyserød dressing.
Nu er jeg absolut ikke fan af denne type fastfood og spiser det ikke, men for denne her blev jeg enig med mig selv om jeg godt kunne gøre en undtagelse. Jeg var lige så meget sulten efter jeg havde spist den som jeg var før og jeg synes ikke det var den store smags oplevelse.  Ud over sakura burgeren kan man også få en sakura drik. Det er kirsebærsirup der bliver blandet op med sprite sodavand og hvis man vil kan man vælge at få vanille softice på toppen, jeg valgte nu uden. I modsætning til burgeren smagte denne drik faktisk rigtig godt, den havde en lidt sød smag uden at den blev alt for kunstig og sødt i smagen. Jeg synes ofte at sødet kunststoffer tilsættes i alt for store mængder og det ødeligger smagen af produktet, men i dette tilfælde var det lige tilpas for man kunne også stadig smage selve sprit sodavanden.
Men hvis man er i Japan og kan overleve et fastfood måltid fra MacDonald kan man som det eneste sted i verden få Teriyaki Burger og man kan også få en Rejeburger. MacDonald er meget populært i Japan og der er ofte lange køer af mødre der køber eftermiddags snack til deres børe på vej hjem fra skole. Fordi Japan elsker rabatkuponner kan man via iPhone hente apps der kan give diverse rabatter, nogen gange kan man faktisk få gratis kaffe om morgen i 1 time eller 2 men det er kun udvalgte restauranter og det skifter dag fra dag mellem alle restauranter i hele Japan.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar