Translate

tirsdag den 28. juni 2011

6 mdr jubilæum

Wiiiiii, så er det idag jeg har boet her i Japan i 6 mdr. og hvilke 6 mdr det har været både på godt og ondt.
Jeg har fejret dagen med at søge tilflugt i mit fitness center og træne i 2 1/2 time for at undgå heden udenfor, der har idag været 33,8 grader og her i skrivende stund kl 23 er der 26 grader udenfor.
Jeg synes tiden er gået hurtig og jeg har haft så mange oplevelser, der ikke kun har gjort mig stærker og mere selvsikker, men jeg har også lært meget om mig selv og hvor mine grænser går til, især i hårde tider hvor tingene bogstavlig talt falder ned om ørene på en.
Inden jeg flyttede herud tænkte jeg tit over om jeg ville komme til at fortryde det og om jeg i det hele taget ville være i stand til at falde til herude, for jo tingene er meget anderledes og det har så absolute ikke været en dans på roser, der har været en hel del torne.
Men nu hvor jeg sider og tænker tilbage, så vil jeg egentlig ikke bytte for noget andet. De ture og steder vi har haft her i Japan har været fantastiske og turen til Bangkok vil jeg heller aldrig glemme og mødet med Kronprins Frederik.
Selvføldig er der ting man må give afkald på når man flytter så langt væk fra en hjemland, familie og venner. Den dag det var Sct Hans havde jeg meget hjemveg, fordi jeg savnede hele den stemning og atmosfære omkring bålet og min mors nybagte æbleskiver som vi plejer at få når vi kommer hjem.
Da vi boede i Danmark havde vi nogle rigtig gode venner i den opgang vi boede i og mine tanker går tit til dem og hvordan de har det, jeg håber de har det godt. Jeg tænker på hvad vores kære genbo har sået i sin have ude på Knivholt og om de første grøntsager er høstet og de første krydderurter er lagt til tørre.
Jeg tænker også tit på mine tidligere arbejdskollegaer og hvordan det mon går med forretningen derhjemme. Kan min chef nu få vagtplanen til at gå op når han ikke har mig til at tage alle extravagterne og hvis de har status om de nu er så godt med at de ikke skal randt og tælle hele natten.
På en måde er jeg kommet tættere på min familie selv om jeg bor længere væk nu og det er jeg kun glad for, for jeg holder meget af min familie.
Jeg har på ingen måde fortrudt beslutningen om at flytte herud, for selv om man smiste nogle ting ved at gøre det får man så rigelig igen af en masse andre ting, som man måske ikke var kommet til at opleve hvis man var blevet i den samme tommerum som man måske sidder fast i.
Til alle derhjemme kan jeg kun sige vi har det fantastisk godt og de behøves ikke at bekymre sig om os.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar