Translate

fredag den 24. juni 2011

Danser på vulkaner.

Sorte æg, kogt i krateret på en aktiv vulkan, de skulle efter signe kunne forlænges ens liv med 7 år.

Advarsler til folk om ikke at begive sig op af vulkaner hvis de lider af disse sygedomme, det har noget at gøre med de svovlgasser man flere steder kan se komme op.


De sorte æg det bliver kogt i krateret af vulkanen.


Gasser der kommer op af vulkanen, det betragtes som en aktiv vulkan selv om den ikke har været i udbrud i ca 100 år eller mere.





Fra vulkanen kan man på en dag med klare vejr se Mount Fuji, her stadig med sne på toppen.


På en af mine ture herud, inden jeg flyttede herud, var vi på spaophold i Hakone sammen med min svigerfar og inden vi kørte hjem, fik jeg et af mine større ønsker opfyldt, nemlig at "danse på vulkaner", det hænger sammen med at jeg meget godt kan lide en sang af Sebastian der hedder Danser på Vulkaner.

Selv om det ikke lugter særlig godt, var det stadig en rigtig god oplevelse.

Mange kommer langvejs fra bare for at købe de specialle sorte æg, der er ganske almindelige æg med de bliver sorte når de kommer ned i vandet fordi det indeholder svovl, men når de bliver piller smager de ikke så anderledes fra almindelig kogte æg. Det er en stor attraktion og der er altid mange mennesker og så det at det ligger i Hakone området der er berømt for sine mange gode spahoteller gør det nemt at besøge i forbindelsen med et spaophold.

2 kommentarer:

  1. Hej Igen
    endelig fandt jeg ud af skrive en kommentar, jeg skal da lige love for at du får oplevet noget,
    håber at jeg kan komme ud og besøge jer, på et tidspunkt.
    knus igenm

    SvarSlet
  2. Hej Kenneth,
    hvis du havde problemer kunne du jo bare have spurgt. Far kunne heller ikke finde ud af det før jeg forklarede ham.
    I er mere end velkommen til at komme ud og besøge os, foråret er nok det bedste tidspunkt, så er her rigtig dejligt, lunt og varmt, men ikke over hedt og høj luftfugtighed som nu.
    Skriv endelig nogle kommentare, eller kom med foreslag til noget jeg skal skrive om, hvis du synes der er noget jeg ikke får med i mine indlæg.
    Knus fra bettesøs

    SvarSlet