Translate

lørdag den 25. juni 2011

Ogasaware nu på UNESCO Verdensarv liste

Så kom den officelle meddelse om at Ogasaware nu er kommet på UNESCO verdensarv liste.
Det er nogle lille øer der ligger syd-øst fra mainland. De er kommet på listen pga deres enestående natur og havet omkring, hvor der blandt andet er delfiner.
Det er faktisk lidt svært og meget dyrt at komme derud for øerne er så lille at der ingen landingsbaner til fly er, så hvis man vil derned må man sejle og det tager 2 dage. Men jeg synes det er godt de er kommet på listen, for det betyder også de kan søge om økonomisk hjælp til at bevare steder. Min mand sagde af for bare 5 år siden kom der næsten ingen tourister men idag er tallet meget stigende. Jeg håber de vil være i stand til at kontrollere det med touristerne, så det ikke bliver overrandt og ødelagt.
Jeg har tjekket UNESCO hjemmeside og det er opdateret og allerede sat på listen. Du kan kigge her. http://whc.unesco.org/ det er iøvrigt en af mine ynglings sider og jeg kan bruge meget tid på at kigge den liste igennem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar