Translate

fredag den 17. juni 2011

Møde med Kronprins Frederik.

I onsdags var vi inviteret til reception på den danske ambassade oppe i Tokyo. Grunden var Kronprinsens besøg her i Japan for at vise sin støtte især til folkene oppe nord på der stadig lider meget af efterfølgerne fra den 11 marts. Han var her i 3 dage og udover at besøge Higashi Matsushima, som er en by Danmark har valgt at give meget støtte fordi størstedelen af byen blev totalt ødelagt og mange mennesker omkom der. Meget af den støtte der kommer går til de børn der nu er forældreløse. Han beesøgte også nogle virksomheder her i Yokohama og deltog i et energiseminar.
Jeg synes det var meget spændende og bare det han tager sig tid til også at mødes med os synes jeg var fantastisk at han også tog sig tid til.
I indbydelsen stod der at det var tidsbegranset til 20 minutter pga pladsmangel og fordi der var en del der mødte op, men det var meget afslappende og vi var der i langt over 20 minutter. Efter mødet med Kronprinsen, som vi snakkede lidt med blev vi vist ud i haven hvor ambasadørfruen tog imod og der var vin og pindemadder.
Det var rigtig hyggeligt og jeg fik mulighed for at snakke og skabe kontakt til nogle andre dansker herude. Desuden mødte jeg en anden fyr som jeg kender fra hans blog, han bor oppe i Tokyo. Så alt ialt var det bare en fantastisk aften og både mig og min mand var rigtig glade da vi kom hjem.

3 kommentarer: