Translate

torsdag den 23. juni 2011

Japansk mad, ikke kun sushi.

Japansk mad er ikke kun sushi, men meget andet. Jeg kan godt lide at man kan købe bento (madkasse) med flere forskellige ting i. Denne stammer dog fra en restaurant og der er ris, miso, fisk, grøntsager, salat og tempura.


Denne salat stammer fra Okinawa, det er agurker der er speciale for Okinawa. De er meget bittre og jeg er faktisk ikke så vilde med dem.
Stegte nudler noget jeg til gengæld meget godt kan lide. De røde strimler er syltede kinaradiser, der har en dejligsyrlig smag, der passer godt til nudler
Dette er suppe lavet af søde røde bønner og med risvands dumpling. Søde røde bønner er meget brugt til desserter og kommes også meget over is eller de puttes ind i omeletter.
Tofu salat. Tofu smager ikke af så meget i sig selv, der er billigt og bruges i mange japanske retter. Det smager især godt med sesam dressing.
Endnu en madkasse med flere forskellige ting i. Jeg synes det er dejligt at man får en masse forskellige ting så man kan smage så mange forskellige ting som muligt.

2 kommentarer:

  1. Hej Inger-Marie
    hvor ser det bare dejligt ud, jeg bliver helt misundelig
    knus brorsan

    SvarSlet
  2. jamen det smager virkelig også bare godt, selv om jeg også godt kan finde noget jeg overhovedet ikke vil spise, bl.a noget der hedder Nato, det er slimede bønner og det er virkelig bare ulækkert, det smager ikke særlig godt men mange spiser det alligevel af den grund alene at det skulle være meget sundt, jeg gør bare ikke.

    SvarSlet