Translate

onsdag den 8. juni 2011

Slangefarm i Bangkok.

Normalt vil jeg ikke poste billeder af mig selv, men jeg har besluttede at gøre en undtagelse. Da vi var i Bangkok gjorde jeg noget meget grænseoverskridende som jeg egentlig gerne vil dele med alle. Efter slangeshowet har gæsterne mulighed for at holde en burmesisk python slange. Min mand og hans kammerat gjorde alt for at overtale mig til at prøve og til sidst gik jeg med til bare at gå ned til den. Efter at have stået og kigget lidt på den og rørt ved den, gik jeg med til at holde den så min mand kunne tage dette billede. Jeg har altid troede slanger var slimede men det er de ikke. Den forholdt sig meget rolig, for havde den begyndt at kravle rundt på mig var jeg nok gået i panik og lige uden for billede står der da også en slangepasser parat til at tage den igen hvis jeg ikke kunne klare at have den om halsen. Men jeg holdt den og det er jeg eder manme stolt af. Slanger bliver aldrig en af mine bedste venner, heller ikke efter jeg har holdt en, men jeg ser nok lidt anderledes på dyret efter besøget, for de var rigtig godt til at fortælle om slanger.



I Bangkok ligger der en slangefarm som er drevet af Thai røde kors. De forsker i at udvikle giften fra slanger til medicin mod alvorlige sygedomme. Der findes kun 2 slangefarme i hele verden, den anden ligger i Sao Paulo i Brasilien. De har mange slanger som man kan gå rundt og kigge på og de har også et slangeshow, hvor de viser flere slanger frem og fortæller om den. Slanger ser meget dårligt og kan næsten heller ikke lugte. Nogle finder vej fordi de kan mærke kropsvarme, dem skal man bakke langsomt væk fra. Ander reagere på bevægelse, dem skal man bare stå stille ved, så vil den langsomt forsvinde igen. Desværre fandt jeg ikke ud af hvordan man kan se hvilke slanger der reagere på hvad.

Mange tror slanger er skadedyr, men det er de faktisk ikke. De fortalte om et projekt hvor de sætter slange ud på marker hvor afgrøderne bliver spist af mus og rotter, men slangerne spiser musene og rotterne, så afgrøderne kan vokse. Desværre går det ikke så godt med projektet for folk fanger slanger for at spise dem, når de ikke har penge til at købe mad. I Thailand er det meget normalt at spise slangekød og man kan også finde det på restauranters menukort, men vi prøvede det ikke, jeg havde fået mere end nok af slanger efter dette besøg. Min mand kan godt lide slanger og vil gerne have en som kæledyr, men så længe jeg er her må han undværre for sådan en vil jeg bare ikke have inden for døren. Det var også mest derfor jeg gik med til et besøg der, for der skulle også være noget han rigtig gerne ville og ikke kun de ting jeg gerne ville se. Men jeg synes nu alligevel det var lidt spændende, så længe de var på sikker afstand, især de giftige af slagsen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar