Translate

lørdag den 8. december 2018

Vinter belysning på Enoshima.

Enoshima er en ø der ligger mellem Kamakura og Fujisawa. Det er et meget populært sted og uanset hvornår man kommer så er der mange mennesker. Der foregår mange begivenheder ude på og omkring Enoshima året rundt. Bl.a. ligger der en sejlklub derude som skal være vært ved sejlkonkurancerne til OL i 2020. Der ligger også et tempel og et shrine foruden en dragehule. Der ligger mange restauranter som alle sælger en eller anden ret med shirasu. Shirasu er små hvide fisk der enten spises rå eller dampet. Når man spiser dem rå er de næsten gennemsigtig, men når de bliver tilberedt bliver de kridhvide. Men de smager godt og kan kun anbefales. En anden ting Enoshima er kendt for er tårnet Sea Candle, det står på øens højeste punkt og efter mørkets frembrud kan man se det i km omkreds når det lyser op i en blålig farve. Sea Candle har også et observationsdæk hvor man kan tage elevatoren op. I godt vejr har man den skønneste udsigt over Kamakura, Fujisawa og Fuji bjerget, så det kan helt klart anbefales.
Fra slutningen af november er der også vinter belysning på Enoshima, endnu en god grund til at besøge stedet. Så inden jeg satte kurs mod Danmark og dansk juelhygge med familien travede jeg en aften ud til Enoshima med det ene formål at se hvad de havde fundet på til deres vinter belysning i år. Og selv om jeg kom 1 dag tidligere end den officielle åbning fordi jeg havde forvekslet nogle datoer, blev jeg ikke skuffet, for det hele var tændt og der var ved at blive lagt sidste hånd på lystunnellen så alt var klar til næste aften. Nå, men der var ikke noget der var så skidt at det ikke var godt for noget andet, for det betød nemlig at jeg havde det hele næsten for mig selv. 
Men flot var det og helt klar et besøg værd, man skal bare lige være opmærksom på at den del af belysningen der ligger inde i haven hvor Sea Candle også står skal man betale for at komme ind og se. Adgang til haven alene koster 200 yen, adgang til haven og Sea Candle koster 500 yen.

 På vej op til haven, denne del er gratis.

 Jeg var helt vild med de store lys prismer

 Enoshimas varetegn, Sea Candle.

 Haven med de mange palmer.

 Indgangen til haven.

 Indgangen til haven.

 Endnu en stor lys prisme i funklende farver.

 Sea Candle og palmer.

 Prisme træet.

 Lys tunellen som ikke var helt færdig og derfor
kunne man ikke gå igennem den endnu.




Jeg har altid forestillet mig at julen i California eller på 
Hawaii ser sådan her ud, men lys i de høje palmer 😊😊

I Japan varer de fleste vinter belysninger til omkring februar. Så selv i en kold og trist månede som januar er der masser af lys at kigge på. Jeg synes virkelig det er så dejligt at lysene får lov til at blive så januar ikke bliver så mørk og trist. Jeg har altis synes januar var så svær at komme igennem, men ikke i Japan fordi lysene får lov at blive, så der er ikke så mørkt og trist.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar