Translate

torsdag den 14. marts 2013

Singapore.





Vi har lige været 4 dage i Singapore og det var et helt fantastisk sted. Jeg vidste ikke rigtig hvad jeg skulle forvente i starten, for når jeg tænker på Singapore tænker jeg Mærsk, ØK, container skibe og handel, men det vidste sig at være så meget andet.
Det er et af verdens mindste lande, men nok et af de lande der har mest at byde på.
Marina Bay Sand Hotel, som er det på det første billede er nok et af verdens mest dyreste hoteller. På toppen af hotellet ligger en swimming pool som går helt ud til kanten og så kan man ligger der med en Singapore Sling og kigge ud over byen, poolen må desværre kun benyttes af hotellets gæster.
En af de mest berømte statuer, som flest kommer for at se og som flest bliver skuffet over er Merlion.
Jeg synes nu den var meget sød, det er jo begrænset hvad man kan forvente af en statue, 15-20 minutter er mere end rigeligt til at se den.
Så er der  befolkning er er en blanding af indere, malayer, arabere, kinesere og europære og de har alle sammen deres eget kvarter i byen. Jeg fandt det især spændende at udforske det meget farverige Little India og duften af alt det dejlige indiske mad, der blev da også købt voldsomt ind i krydderi afdelingen i supermarked.
Singapore har verdens største Botaniske Have, med en speciel afdeling kun for orkideer, det var et helt fantastisk sted at gå rundt. Der var så mange exotiske blomster og planter som jeg aldrig har set før.
Natte safari var også en speciel oplevelse, der var så mange ukendte lyde og det var sjovt at gætte hvilken dyr de kom fra.
Jurong Fuglepark er et absolut must hvis man kan lide fugle i alle størrelse og farver og hvis man ikke er bange for at have fugle siddende på armen er der et stort område hvor man kan købe kokosmælk blandet op med frø, som man kan lokke fuglene med.
Et andet sted jeg blev vildt begejstret for er Garden by the Bay, det er et stort område med blomster, træer og palmer både udendørs og indendørs. Men det flest kommer for er de store blomster statuer med lys show om aften. (det nederste billede) Det var helt fantastisk og virkelig flot lavet.
Jeg har aldrig været i Singapore før, men min mand var der for 20 år siden og han siger det er så meget anderledes nu i forhold til dengang.
De seneste år har udviklingen da også taget fart i Singapore for at tiltrække flere turister og vi så da også rigtig mange byggekraner, for de bygger stadig på livet løs.
Der er dejlig varmt i Singapore året rundt da det ligger tæt på ækvator, da vi var der var der dagligt omkring 30 grader, luftfugtigheden var lidt høj, men ikke på en ubehagelig måde, sikkert fordi jeg har prøvet det så mange gang og ved hvordan det er nu, så det røre mig ikke så meget mere.
Jeg har også for første gang nogen sinde måtte konstatere at den tid vi havde afsat til at være der ikke var nok, jeg ville gerne have set Den Kinesiske Have og Singapore Akvarium (som igen er et af verdens største) og vi havde også snakket om at bruge en dag på at tage til Malaysia men det nåede vi bare ikke, heldigvis nåede vi så meget andet.
Jeg kan varmt anbefale Singapore, mangfoldigheden er helt fantastisk, menneskerne venlige og maden smager fantastisk hvis man er til spicy mad. Lad vær med at gå ind på de dyre restauranter, slå dig ned i mad centrene sammen med de lokale, det er meget sjover og maden er mange gang mere autentisk end på en restaurant og den er lige så god bare mange gange billigere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar