Translate

tirsdag den 26. marts 2013

Kejserens palads.



Samme dag som vi var i Rikugien park, gik vi også en tur rundt i Tokyo, blandt andet halv vejs rundt om Kejserens palads, da solen begyndte at gå ned. Der er præcis 5 km rundt om paladset og det er et meget populært sted at løbe og der er rigtig mange motions løbere, især i weekenden.
Hele vejen rundt om paladset er der en vold grav med vagt huse, som det man ser på billedet.
Jeg blev så betaget af solnedgangen og lyset denne aften at jeg bare satte mig ned på en sten og faldt helt i staver.
Jeg fik taget dette billede og jeg synes selv det høre under kategorien pletskud, for lyset falder bare så smukt på det gamle vagthus, fra Edo perioden.
Man kan ikke komme ind til selve paladset, der er kun åben 2 gange om året, nytårs dag og til Kejserens fødselsdag, men man kan komme ind i haven der omgiver paladset. Det er også et japanernes ynglings sted at kigge på kirsebær træer og holde picnic om foråret, sommeren er for varm og luftfugtigheden for høj til picnic om sommeren.
Kejseren og hans familie har deres egen private have med kirsebær træer hvor de holder picnic, så de ikke behøves at blande sig med os dødelige mennesker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar