Translate

lørdag den 16. marts 2013

Der er noget i luften.......................




Der er noget i luften for tiden, det vil sige der er ret mange ting i luften for tiden.
En af de ikke så rare ting er rødt sand støv fra Kina, det er ikke så slemt i Yokohama/Tokyo området, men længere ned i landet har det været slemt og folk er kraftigt rådet til ikke at gå udenfor uden en ansigtsmaske. Så slemt er det dog ikke her, men vi kan godt se det på vores bil, den har et fint rødligt lag støv, især fra de sidste par dage hvor det har blæst virkelig meget. Men heldigvis har vinden nu lagt sig og vi har fået vasket bilen så den igen er blevet mørkeblå.

En anden ting der er i luften er forår og dejligt lunt vejr. Fersken/blomme træerne står i fuld flor og i går sprang de første kirsebær blomster ud, ganske vist ikke i nærheden af hvor vi bor. Her må vi væbne os med tålmodighed lidt endnu, sån cirka 2-3 uger endnu.
Hver aften i nyhederne har de i slutningen af udsendelsen et indslag om hvor kirsebær træerne er sprunget ud og hvor tidligt eller sent det er i forhold til andre år, således er de allerførste kirsebærblomster sprunget ud 2 uger tidligere end sidste år og det har overrasket mange fordi vi har haft en lang og kold vinter, efter japanske forhold.
Således kunne de i aften også reportere at de første 6 små kirsebær blomster var sprunget ud i en park i Tokyo, de havde ligefremt haft et kamera hold ude at filme dem.
Parken vil uden sidestykke være det absolut mest besøgte sted i Tokyo i morgen, for alle vil de se årets allerførste 6 små kirsebærblomster.
Hvert år siden 1953 har nyhederne reporteret om hvor og hvornår kirsebærblomsterne springer ud og det hver aften i sæsonen.
Jeg kunne ikke lade vær med at trække lidt på smilebåndet, men jeg synes også det viser hvor meget japanerne går op i deres kirsebærblomster og hvor meget de ser frem til det. Men det er virkelig også et fantastisk syn og jo jeg kan ikke lade vær med at blive revet med af det for jeg glæder mig lige så meget som japanerne til de kommer.

For et par uger siden var jeg ude at afprøve min dobbelt zoom linse og jeg synes selv jeg gjorde et ret godt kup i form af den lille japanske hvid øje (det er fuglen) der glad og munteret fløj fra blomst til blomst og nød solens varme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar