Translate

onsdag den 20. marts 2013

Kirsebær blomster.



Så er de første kirsebær blomster ved at være sprunget ud. Det gik lige pludselig ret hurtig, for vi har haft varmt vejr her på det sidste.
Prognoserne siger nu de vil være i fuld flor fra weekenden og næste uge, men man skal alligevel være hurtig ude hvis man vil ud og nyde dem. Kirsebær blomster er skrøbelige blomster der ikke tåler  kraftig vind når de først er sprunget helt ud, men desværre er der kraftig vind blandet med regn på vej i næste uge, ikke lige det bedste for kirsebær blomster.
Jeg synes den bedste tid på året er når kirsebær blomsterne står i flor, det er virkelig en unik oplevelse at gå langs en flod og hele bredden er tæt pakket af sarte lyserøde blomster.
Vil man gerne opleve Japan synes jeg det mest optimale tidspunkt er når kirsebær træerne blomster, så vil man virkelig opleve det sande Japan og man får god mulighed for at komme i kontakt med japanerne.
Jeg ved ikke det er ligesom om at når de blomstre så åbner japanerne sig også op. Da jeg var ude med mit kamera i dag, var der mange der smilede til mig, pegede op på blomsterne og sagde sakura (det japanske ord for kirsebær blomster) og man kunne virkelig se at det er en stor glæde for mange at de endelig er her nu.
Overalt hvor der er kirsebær træer er der også enormt mange mennesker og det kan være svært at komme både den ene eller anden vej, men alle tager det stille og roligt for man er i selvskab med kirsebær blomsterne, så er der ikke noget der hedder hastværk eller lastværk. Tænk hvor meget de blomster kan gøre ved folks sind. Hvis de bare var her hele året i stedet for kun 1 uge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar