Translate

onsdag den 26. oktober 2011

Jul i Yamate.



Jeg har fundet en juleforretning oppe i Yamate. Det er en lille hyggelig butik der ligger inde i en baggård bagved tinlegetøjs museumet. Jeg tror det meste kommer fra USA, det synes jeg det bære ret kraftig præj af, jeg har været det er par gange nu og selv om jeg ikke skal holde jul her i Japan så er det ikke sidste gang jeg har været der.

Yamate er et kvarter her i Yokohama hvor alle de rige bor og mange udlændinge. Desuden ligger der mange kirker og internationale skoler i området. Det er egentlig et meget hyggeligt område at gå rundt i, det er ikke et typisk japansk kvarter for der er mange murstens huse her. Der ligger også en internationel kirkegård hvor der skulle ligge en dansker begravet inde, men jeg har ikke været derinde og kigge efter graven. Det må jeg have til gode til når jeg kommer tilbage efter juleferien. Lige nu er jeg bare glad over jeg har fundet denne forretning så der er lidt "hjemmeligt".

2 kommentarer:

  1. jeg troede ikke man holdt jul i Japan?

    SvarSlet
  2. Det gør de heller ikke som sagt er det amerikansk og næst efter fillippiner og kinesere er det den største gruppe med anden etnisk baggrund end japansk. Nogle familier med små børn giver dem gaver den 25 om morgen for for størstedelen er det en ganske almindelig dag. Vil du fejre jul må du tage en tur i disneyland, de fejre jul så det vil noget, men det er jo odså amerikansk.

    SvarSlet