Translate

mandag den 24. oktober 2011

Ostepriser.

Jeg er dybt rystede. Her til aften tog vi ud i et storcenter for at spise, men mest for at handle i supermarkede der, bare for at se andre varer end der hvor jeg normalt går ned og handler. Vi var næsten ved at være færdig da min mand kalder på mig over fra en køledisk med ost. De havde dansk blåskimmelost MEN den kostede 1500 yen, det svare til 75 danske kroner og det er altså bare sådan en lille trekant vi taler om.
Jeg gik og kiggede lidt i køledisken, der var mange udenlandske oste og de var dyre, men den der indtog førstepladsen var en italiansk mascapone (flødeost) ost til 2100 yen som svare til 105 kr, der blev jeg virkelig dybt rystede. I Danmark koster den jo ikke ret meget mere end 15-20 kr så vidt jeg husker.
Udenlandske vare er vildt dyre herude, men japanske vare og især fisk er meget billigt. Hvis du eks vil købe en skive fersk laks kan det gøres for 98 yen eller lidt under 5 kr eller en pakke med 2 skiver ørrede kan købes for omkring 199 yen eller lidt under 10 kr. Man kan selvføldig også købe hel fisk, så koster de fra omkring 300 yen og op alt efter hvad det er for en fisk. Den eneste fisk der er dyr er ål der koster fra omkring 700 yen, men det er nok fordi det er en sæsonfisk.
Vi spiser tit fisk, omkring 3-4 gange om ugen og vi får tit laks for det kan jeg rigtig godt lide. Men det bliver nok ikke laks med grøntsager i flødeost.

2 kommentarer:

  1. er der ingen Japanske oste?

    SvarSlet
  2. ikke rigtig det er vist mere tofu de gør i, selvføldig kan man få nogle, men der er ikke noget specielt ved dem, for det meste er det smørreost uden særlig meget smag.

    SvarSlet