Translate

søndag den 23. oktober 2011

Oversvømmelserne i Thailand.

Jeg er bekymret over oversvømmelserne i Thailand og vores ven som bor i Bangkok. Vi har haft kontakt med ham flere gange og han siger det er virkelig slemt. Det har regnet i næsten 3 mdr. uafbrudt.
Han arbejder på Toyota fabrikken hvor de laver reservedele til biler, men fabrikken er blever oversvømmet. Han er vicemanager på fabrikken så han har været i Chai Mai oppe i Nord Thailand for at åbne nye fabrikker.
Toyota fabrikkerne i Thailand laver stort set alle reservedele til Toyota biler i hele verden, så situationen er alvorlig for dem.
Det er Chao Phraya floden der løber gennem det centrale Bangkok der nu er gået over sine bredder og vandet stiger stadig voldsomt. Mange tourist steder er i fare for at blive oversvømmet og ødelagt, der i blandt mange af de steder vi besøgte da vi var der i juni og som jeg fortalte om efter vi kom hjem.
Det sidste jeg hørte igår er at 13 distrekter i det centrale Bangkok nu er blevet evakueret fordi vandet kommer meget hurtigt ind.
Vores ven vil blive i Bangkok, han har boet der i over 10 år så han betragter det som hans hjem. Desuden arbejder han ikke som udsendt medarbejder fra Japan, men er ansat fra thailandsk side. Så han kan ikke blive evakueret og hvis han rejser vil han miste hans job.
Jeg kan godt forstå han vil blive, det er der hele hans tilværelse er og jeg er sikker på han nok skal klare den, ligesom han også blev da der var uroligheder tidligere på året.
Men jeg er stadig bekymret for hvordan det vil gå Thailand og især Bangkok, der er ikke udsigt til at regnen vil stoppe de næste 2 til 3 uger.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar