Translate

lørdag den 1. oktober 2011

Sapporo Olympiske Skihopbakke


Dette er Sapporo Olympiske Skihop bakke fra 1972.



Udsigt over Sapporo fra toppen af bakken, desværre var det en grå regnvejrsdag.



Fuck der er bare langt ned og den er virkelig stejl. Det er så meget anderledes at se det i virkeligheden end på TV

Der var 2 muligheder for at komme op, med skileft tog det 5 minutter, hvis man valgte at ville gå 1 time. Vi tog selvføldig skiliften.

Her kan man virkelig fornemme hvor stor den er. De starter med at køre ned ved oppe fra det lille hus man kan se i toppen af skoven, de hopper fra hvor skiltet med de olympiske ringe er og så hopper de helt ned til de blå-røde linjer. Jeg har virkelig fået respekt for dem der tør gøre det, jeg skal ikke nyde noget, på den anden side kan jeg forestille mig det må virkelig være noget af et adralinrush.


Et af mine ønsker da vi nåede til Sapporo var at se det sted de afholdt vinter OL i 1972. Jeg er stor fan af OL og et af mine mange ønsker er at få lov til at opleve et OL, ikke som deltager men bare som tilskuer. Japan har 3 gange været vært ved OL, 2 vinter og 1 sommer OL er det blevet til. Vinter var i Nagano og Sapporo og sommer var her i Tokyo. Tokyo søgte om værtskabet til sommer OL 2016 men det blev jo Rio i Brasilien der løb med den sejr. Tokyo vil søge igen for værtskabet i 2020 hvor de er i kapløb med Rom, Madrid, Qutar og så en eller anden russisk stat som jeg ikke lige kan huske navnet på.
det er svært at sige hvor gode deres chancer er for Rom, Madrid og Qutar er også gode bud, jeg må sige jeg tror ikke så meget på den russiske stat.

for mig var det virkelig en oplevelse at gå rundt på et tidligere olympisk stadium, selv den dag idag bliver det brugt også til internationale konkurrancer. Jeg mener det var sidste år der blev afholdt verdensmesterskaber der.

Når man kommer op på toppen er der en fantastisk udsigt ud over Sapporo og bjergene omkring, desværre var der overskyet og gråvejr den dag vi var der, så det var lidt svært at se noget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar