Translate

mandag den 4. juli 2011

Vores nye bil

Vi har fået en bil. Vi havde snakket om at vi gerne ville have en bil, men vi havde håbet vi kunne vente 1 års tid endnu indtil min mand fik mere i løn, men vi har været nødt til at købe en allerede nu fordi arbejdstiderne på min mands arbejde ændres, så når han har dagvagt og skal møde 05.30 om morgen er vi nødt til at have en bil for togene er ikke begyndt at køre endnu når han skal afsted. Heldigvis har han kunne låne pengene af sin mor så vi ikke skal tilbage betale en masse renter også.
Det er en brugt bil, det er en Nissan fra 2003 og den har kørt 28.000 km. I danske kroner har den kostede 26.600 kr.
Jeg har ikke kørekort fordi jeg døjer med køresyge og herude skal jeg overhovedet ikke køre for de køre i den forkerte side.
Vi skal mest bruge den når min mand skal på arbejde om morgen, men selvføldig vil vi også køre nogle ture så vi kan komme lidt mere rundt og se og opleve ting. Her i Japan skal man betale vejpenge for at køre på motorvejen, så det er stadig bedre at tage toget eller Shinkansen hvis vi skal længere væk, desuden kan det også være svært at finde en parkerings plads. Men nu har vi den hvertfald, så må vi se hvor meget vi kommer til at bruge den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar