Translate

onsdag den 27. juli 2011

Honmoku park

Fra vores pakeringsplads kan man på en god dag skimte Mt. Fuji. Mit dårlige kamera kan desværre ikke zoome mere ind end dette, men det er altså Fuji-san man kan se i baggrunden.

Vi var egentlig på vej ud for at spise, men besluttede os for at stoppe ved denne lille park hvor der også ligger en Shinto-helligdom. Jeg tror ikke mit kamera kunne klare dagens luftfugtighed, for mange af de billeder jeg tog var ikke særlig klare, desuden tror jeg det snart køre på sidste vers for jeg skal hele tiden skifte batterier, men nu har det også snart taget 10.000 billeder og man kan jo ikke forlange alverden af et diskount kamera til 499 kr, jeg har sagt til min mand jeg ønsker mig et professionelt kamera, så nu må vi se om det ønske går i opfyldelse.


Indgangen, men der var allerede lukket.



Lille udendørs alter.


Vanddragen. Ved en helligdom er der gerne et eller andet mytologisk dyr som springvand så man kan vaske sine hænder inden man gå ind i templet.

Endnu et lille alter



Templet.


Jeg så ikke det her da vi kom ned af trappen, for der havde jeg ryggen til, men på vejen op igen lagde jeg mærke til dette lille alter godt gemt i ukrudt på en lille bjergskråning.

Så blev det endelig tid til aftensmad. Bagt fisk, med den mest lækre sovs jeg længe har fået, tempura og i den hvide skål soya til at dyppe det i, misosuppe, jeg er ikke så vild med miso det kommer meget an på hvad grundsuppen er kogt på, men jeg plejer bare at sippe lidt til det og lade resten stå. Så er der noget der hedder chawan-mushi og det smager virkelig bare godt, der er en æggemasse med en ginko-nød, et stykke kød og en svamp og så ligger der et blad af frisk koriander, det dampes, men endelig ikke for meget så æggene bliver grynet, det har en lækker fløjelsblød smag og jeg er total vild md det. Så er der nogle dampet grøntsager og så selvføldig ris. På stort set alle restauranter får man enten gratis vand og nogle steder te, men vil man have andre drikkevare end det skal man betale for det. Denne restaurant er meget typisk japansk, så der kommer automatisk grøn te til maden. Vi har spist her flere gange for de lavet også noget rigtig godt tempura.
Hvis du ikke har fundet ud af det endnu kan du klikke på billederne for at få en større udgave.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar