Translate

lørdag den 9. juli 2011

Sidste space shuttle mission.

Vi har lige siddet og set Atlantis blive sendt ud i rummet. Det er historisk for det er den sidste space shuttle USA sender ud i rummet. Jeg har efterhånden set en hel del af de opsendelser og jeg synes det er lige fantastisk hver gang. Og hver gang jeg ser det holder jeg vejret de sidste sekunder lige inden lift off og beder en lille bøn til at det vil gå godt og de vil få en sikker rejse.
Jeg husker stadig meget tydeligt da Challanger eksploderede ikke lang tid efter lift off i 1986. Jeg blev faktisk lidt i tvivl om årstallet for jeg husker det stadig meget klart, men min mand sagde også det var i 86 for han interessere sig også for rumhistorie.
Jeg har tit tænk på hvordan det er at sidde der og mærke hvordan det er at blive sendt afsted, det er enorme krafter der skal til for at få dem sendt afsted.
Det taget kun 11 minutter fra lift off til de bryder igennem jordens atmosfære og er ude i rummet, det er vildt at tænke på.
Jeg spurgte min mand om han nåede at besøge Kennedy Space Center i Florida mens han boede i USA, men det havde han ikke, så nu er det kommet på listen over de steder vi har som mål at vi skal besøge.
Til de 4 personer der er ombord på Atlantis vil jeg ønske dem en god og sikker rejse og jeg håber de kommer sikkert tilbage til jorden om 12 dage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar