Translate

torsdag den 28. juli 2011

En ulykke kommer sjældent alene.

For nogle dag siden fortalte jeg at vi havde været til en festival med alt muligt for Hawaii. Selvføldig kunne man også købe forskellig former for mad, der var leveret fra forskellige steder. For et par dage siden stod der i nyhedderne at 16 mennesker var blevet syge af at spise mad derfra og 3 af dem var blevet indlagt på sygehuset med lettere madforgiftning. For tiden er der mange historier om folk der bliver syge pga dårligt mad, det skyldes vejret. For det første fordi det er så varmt og for det andet fordi der er så høj en luftfugtighed, der skal bare ingen ting til før mad bliver fordærvet lige i øjeblikket. Vi har også skåret meget ned på vores indkøb, vi køber kun lige det vi ved vi spiser den dag, for det kan alligevel ikke holde sig mere end et par dage, så er det bedre at købe lidt ind hver dag i stedet for til flere dage, ingen madforgiftning  her kan jeg godt love for.

Igår fortalte jeg om et lille tempel i Honmoku park vi havde besøgt, idag fortalte min mand mig der stod i dagen net avis at ham der bestyrer stedet er blevet afsløret i at have lidt for lange finger, han skulle angiveligt have taget over 100 millioner yen af de penge de får doneret og politiet var på jagt efter ham. Hvor dum og grådig kan man være, man kan da sige sig selv at beløb i den størrelse vil blive opdaget.

Der er sket et flystyrt idag, 1 person overlevede mens 3 andre blev drabt. Det skete oppe  i Hokkaido hvor der ligger en pilot skole og det var nogle derfra der styrtede ned i et lille fly. Ham der overlevede havde gået i 1 time for at skaffe hjælp, da det skete i tæt bevokset skov.

Lige nu regner det udenfor og da der samtidig er omkring 28 grader gør det bare luftfugtigheden endnu mere klam og klæbende. August er den varmeste mdr her i Japan og der kan vi forvente temperature op til 40 grader, jeg glæder mig ikke. Hvis det bare var varmt var det til at overkomme, men luftfugtigheden er bare skrækkelig. Det begynder ikke at blive koldere før i slutningen af september, så der er lang tid til endnu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar