Translate

lørdag den 23. juli 2011

Is med blæksprutte eller øl smag.

Inde på Yokohama station er der et shopping mall og blandt alle de handlende er der en stand med forskellige produkter fra hele Japan. Den skifter et par gange om ugen og jeg elsker at kigger hvad for nogle speciale produkter de har. Da vi passerede gennem stationen her til after skulle vi selvføldig lige kigge forbi for at se hvad der var. Denne gang var der produkter fra Toyama, Ishikawa og Fukui og i en af brochurerne var der en reklame fra et sted der har softice med blæk fra blæksprutter, jeg kan slet ikke forestille mig hvordan det smager, is med fiskesmag?????????????. Det var så ikke den eneste underlige is smag de havde. Hvad med is med øl smag, min mand sagde at der stod det var lavet af samme slags korn man brygger øl på. Lige så lidt som jeg kan forestille mig hvordan is med blæksprutte smager, lige så lidt kan jeg forestille mig hvordan is med øl smager. Jeg tror heller jeg vil have blomme is, som de også reklameret med, jeg tror det falder bedre i min smag. Jeg har ikke smagt nogle af de omtalte is, jeg har ikke fundet det her i Yokohama, selv om vi tit spiser is i denne hede. En ting jeg dog har smagt og som smager sindsygt godt er en lysegrøn is med galiamelon, den har en rigtig frisk smag og kirsebæris med hakket chokolade. Jeg har hørt mange sige at italienerne laver verdens bedste is, men de kan altså også lave noget fantastisk is herude.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar