Translate

lørdag den 30. april 2011

Eikando Zenrin-ji Templet, Kyoto.





Dette tempel ligger også i et bjergrigt område, man måtte egentlig ikke tage billeder der derfor er der ikke så mange billeder. Jeg synes det var veget specielt at gå rundt her, der var en meget fredsfyldt stemning, det er sådan et sted man har lyst til at sætte sig ned og meditere. Stedet består af flere bygninger og de første blev påbegyndt i 853.

Stedet har en meget special buddha statue, faktisk er de, de eneste i verden der har det, nemlig en buddha statue der ser til siden.

Legenden er at meget tidligt en morgen, 15 feb. 1082, gik munken Eikan rundt i rummet hvor statuen står og som solens første stråler bryder frem rejser statuen sig og kommer ned til Eikan der står fuldstændig lammet og stum og kan ikke tro sine øjne. Den går rundt om ham og tilbage til sin plads, men inden da vender den sig om og hvisker "følg mig". Munken beder til at statuen skal bevare denne form og derfor kan man den dag idag opleve denne statue der ser til siden som den eneste i verden.

Der høre nogle utrolige flotte haver stenhaver til stedet, vi var der mens kirsebærtræerne stadig blomstrede, men jeg kan forestille mig der også ville være fantastisk at komme der om efteråret når alle bladene på træerne de gyldenbrune og røde. jeg kan varmt anbefald at besøge dette tempel, det er meget unikt med statuen der ser til siden men man får også et meget godt indtryk af japansk have akitektur.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar