Translate

onsdag den 20. april 2011

Heian Jingu




Den store torii (port) der fører op til shinto helligdommen




Indgangen til selve helligdommen.







Vand til at vaske hænderne i inden man går ind



Træppegelænder og det var virkelig blank pudset


I shinto/buddhisme kan man købe små seddler der fortæller hvordan det går i ens liv og hvad fremtiden bringer. Får man en dårlig seddel kan man hænge den her og ved specialle cermonier vil shintopræsterne så brænde dem i håb om at fjerne uheld fra dit liv.





Udsnit af frisen over helligdommen


Det er små bønner man skriver ned og hænger op i håb om at de vil gå i opfyldelse. Det kan være et privat ønske, at det skal gå godt til eksamen og for tiden også mange ønsker om at Japan skal komme igennem denne prøvelse vi befinder os midt i.
  Jeg synes selv det her er blevet et ret godt billede, desværre var det først da jeg så billederne igennem jeg opdagede det uønskede hovedet i hjørnet.


Kirsebærtræ eller sakura som det hedder på japansk



Meget japansk og også et af mine bedre billeder


Stenbro over vandet og det hænder folk skvatter i for stenene er noget ujævne, men jeg kom tørskoet over.





Her har jeg altså virkelig været heldig, det er bare så godt et billede, sakura der reflektere i vandet.


 
SLANGE


på vej op af vandet, jeg fandt aldrig ud af hvad det var for en. Jeg var mere optaget af at komme væk.





Saketønder.


Heian Jingu er en shintohelligdom og den har den største torii (port) i hele Japan, den er omkring 7 meter høj. Helligdommen er bygget i 1895 og blev bygget for at fejre 1.100 året for Heiankyo, som er det tidligere navn for Kyoto. Der høre en virkelig flot park til og det var helt fantastisk at gå rundt derinde mellem kirsebærtræerne, jeg kan også forestille mig der ville være rigtig flot om efteråret med alle de gyldne farver.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar