Translate

lørdag den 30. april 2011

Panda feber






Ueno Zoo i Tokyo har fået 2 pandaer fra Kina. De begyndte med at fremvise dem den 1 april efter at have haft dem i nogen tid hvor de skulle vende sig til deres nye hjem. Vi så i tv den 1 april hvor mange der var for at se dem og vi blev hurtig enig om at vente et par uger med at tage op og se dem indtil den værste pandafeber var aftaget. De første par dage var der op til 4 en halv times kø for at komme hen til pandahuset, vi kunne nøjes med at stå i kø en halv time. Jeg har aldrig set en panda i virkeligheden, kun på tv og jeg blev bestemt ikke skuffet da jeg så dem, selv om det første jeg sagde var "jeg troede de var større", men de var bare rigtig søde. De går ikke sammen, de har hver sin have. Den ene var meget aktiv og gik meget rundt den anden sov til middag og var ikke spor interesseret i at få taget billeder. Jeg holder meget af dyr og var rigtig glad for at få mulighed for at se dem, men jeg har sån dobbeltmoral over for dyr der bliver holdt i et bur. På den ens side er det en god mulighed for at opleve dyr man måske aldrig ellers ville komme til at opleve, på den anden side synes jeg det er synd at indespærre dem for at vi kan se på dem gennem en glasrude. Nogle dyr vandre bare op og ned af den samme rute hele tiden og det får mig til at tvivle på om de trives, det er vilde dyr der høre til ude i naturen. Nogle af de dyr vi så, så ud til at de trives mens andre fik mig til at tvivle. En anden ting er, beskytter man vilde dyr ved at indespærre dem for at studere dem og få dem til at yngle så de ikke uddør, jeg tror svaret til det er både ja og nej. Jeg læser National Geographic og i det nyeste nummer er der en artikel fra Rusland om nogle forskere der over flere årtier har avlet på vilde ræve for at gøre dem tamme og for at studere forskellen på generne mellem de vilde og tamme ræve. Det er på det seneste lykkes dem af fremavle helt tamme ræve og de kan faktisk se der er forskel på generne, så hvis man har nok penge kan man i Rusland købe en ræv som kæledyr. I artikelen er der et billed af en ræv der står i en sofa omgivet af alverdens luxus og kigger ud af vinduet over mod skoven, det var virkelig bare et tankevækkende billede, men også et trist billede synes jeg. Gad vide hvad det næste bliver inden for kæledyr.


En gave fra Thailand.



Selvføldig var der også andre dyr end pandaer, her en ørn.



En grib


En abe.



Gorillaer, de var meget underholdende at se på, især den lille baby gorilla.



Baby gorilla, den er cirka 1 et halvt år gammel.



Gorilla far løber efter gorilla baby.



Gorilla mor


Japanske aber, dem brugte vi meget tid på at kigge på, de så ud til at stortrives og var levarendør til mange grin.


Lama fra Peru



En af mine ynglinge flamingoerne.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar