Translate

søndag den 5. februar 2012

Hakone Glas Museum.


Det omtalte glastræ, det er nok lidt svært at forestille sig det funkle i alle regnbuens farver.


Jeg synes den er utrolig flot, men jeg ønsker ikke at eje den for jeg ville blive meget ked af det hvis den gik i stykker under et jordskælv. Det er efterhånden gået op for mig hvorfor japanerne har en forkærlighed for alt der kommer i plastik. Jeg kan godt se fordelen ved plastik, men jeg har bare altid synes det var gyseligt.



Samtidig med vi var i Hakone besøgte vi også Hakone Glass Forest-Venetian Glass Museum. Det var vildt flot og de havde udstillinger både udendørs og indendørs.
Udenfor havde de et træ, men ikke et helt almindelig træ, det var lavet af glas. Alle grenene var lavet med glasperler, der funklede i alle regnbuens farver i solen. Jeg kan ikke beskrive det bedre end det, for jeg tror det er en af de ting man er nødt til at have set og oplevet i virkeligheden for at forstå hvor flot det var.
Jeg kunne ikke lade værd med at gå og spekulere over hvor meget alt dette måtte være forsikrede for hvis nu et jordskælv som det store vi havde sidste år ramte længere nede og det meste af alt det glas gik i stykker.
Vi købte ikke noget derinde, netop fordi det højest sansynligt vil gå i stykker hvis vi får et jordskæl, men der var nok at vælge imellem, lige fra det mere moderne til det antikke.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar