Translate

onsdag den 8. februar 2012

Valentin

På tirsdag er det Sct. Valentins dag. Det fejres også her i Japan, dog på en lidt anden måde.Den 14 feb. Det er dagen hvor kvinder giver manden chokolade eller andet godt. Lige som hjemme i Danmark, er det herude også mere kommicelt end man tænker på hvad dagen egentlig betyder.
Der findes dog også en anden dag hvor det er mændene der giver gaver til kvinden.
Jeg tænkte på hvem denne Valentin egentlig er og jeg fandt en god og enkel forklaring her http://www.historie-online.dk/special/valentin/legende.htm
Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg synes om dagen, det er da en sød tanke, men hvorfor skal man lige netop den dag gøre noget extra ud af at fortælle ens udkårende at man elsker ham/hende. Skal man ikke gøre det hver dag.
Mig og min mand har en klar aftale om at vi hver dag skal give hinanden et stort knus og vi må ikke være uvenner når en af os tager hjemmefra til skole eller arbejde, for der kan ske meget uforusigligt i løbet af dagen.
Jeg tror det er efter jordskælvet så er jeg blive en smule sentimetal og lidt mere blødsøden.
Jeg tror nok jeg vil finde på et eller andet til min mand, jeg ved bare ikke lige hvad endnu.
Igår aftes inden jeg lagde mig til at sove lå jeg og læste i en lille bog der hedder Kærlighedens ABC, det er en lille bog med små digte og vers om den til tider alt for svære kærlighed, men der var en sætning som jeg synes var meget smuk og meget rigtig.

Ikke tænke så meget på, om den anden part har ret eller uret-
heller huske på selv at være god. Give al den sol, man har fået over sig, tilbage med blomster. Sådan er Kærlighedens Lov - sådan er Livets Lov.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar