Translate

lørdag den 7. september 2013

OL i Tokyo 2020????

Så er der omkring 10 timer til det bliver offentlig gjort hvem der skal være vært ved OL i 2020. Tokyo er som bekendt et af budene sammen med Istanbul og Madrid.
I starten var der ikke særlig stor opbakning fra japanerne til at de skulle være værter, men den sidste mdr. tid er opbakning vokset. Der er dog stadig mange der mener at Tokyo ikke behøves at vinde.
Ikke fordi de ikke gerne vil være vært, men p.g.a. Fukushima værket.
Det er ikke nogen billig omgang at være vært for et OL og det giver sjældent overskud. Og det er jo ikke længer en offentlig hemmelighed at Fukushima værket er mere utæt end en si og at en masse radioaktivt vand dagligt siver ud i havet. Så alle de penge det koster at afholde et OL burde nok i stedet for bruges på at få situationen under mere kontrol på værket.
Jeg har selv meget blandet følelser omkring om jeg synes de skal vinde eller ej. På den ene side kunne det være så fedt at opleve et OL på tæt hånd, på den anden siden mener jeg det ville være mere rigtigt at bruge alle de penge et OL koster på at få Fukushima under kontrol.
Jeg ved ikke rigtig hvem jeg synes burde vinde at Istanbul eller Madrid, egentlig synes jeg ikke det er nogle gode bud.
Jeg tvivler på om Madrid har råd til det, da Spanien næsten er bankerot og Spanien har lidt meget under den økonomiske krise, som vi ikke er helt over endnu. På den anden side er de nok det bedste bud, fordi de har infrastrukturen til det og fordi de har bygningerne fra tidligere OL.
Jeg ved godt mange siger Istanbul er favoritter til at vinde, men jeg tvivler på om de kan klare opgaven med alt det de skal bygge hvis de vinder. Se bare på Rio, de skal i 2016 holde sommer OL, men de er så håbløst lang bagud i forhold til planen, at det bliver hårdt for dem at nå det inden deadline, vil det blive samme tilfælde med Istanbul????
Her i Japan bliver det offentlig gjort kl 05.00 søndag morgen hvem det er der vinder og jeg kunne da godt finde på at stå op omkring kl 04.45 for at se når udnævnelsen kommer.
Hvem så du gerne som værtsby for OL i 2020???

Ingen kommentarer:

Send en kommentar