Translate

tirsdag den 20. marts 2012

Botanisk Have.



For nogle dage siden var vi en tur i Botanisk have for at se efter om nogle af de tidlige kirsebær træer var sprunget ud, men som det ses på billederne er der et god stykke endnu. Vinteren har været kold her i Yokohama, så mange ting er først sprunget ud et par uger sener end sidste år.

Jeg synes det er sjovt at gå rundt sådan et sted for man man finde så mange sjove ting naturen har skabt.





De har et kæmpe stort drivhus med orkideer og meget andet. Lige da jeg så disse troede jeg det var en form for grønne chilier, men da jeg kom tættere på kunne jeg godt se det var det ikke. Der stod et lille skildt der forklarede de kom fra regnskolve på Papua Ny Guinea. Jeg var ret fasineret af dem og da jeg spurgte min mand om vi ikke skulle tage ned og se dem i den virkelige regnskov fik jeg bare at vide jeg måtte være sindsyg ;-) jeg synes ellers det var en god ide.







Men selv om kirsebær træerne ikke var sprunget ud og det egentlig var det vi kom efter endte det med at være en spændende berigende dag alligevel. Jeg elsker botaniske haver især hvis de har et tropisk drivhus hvor man virkelig kan finde mange sjove planter man ikke anede eksisteret.
En anden lille sjov ting var de havde en lille forretning hvor de solgte blomster og der var jeg selvføldig nødt til også at skulle hen for det kunne jo være der var noget og det var der også. Jeg fandt en påske/november kaktus, det er hvertfald det navn vi kender den under i Danmark. Herude har den så et lidt andet navn nemlig dansk kaktus, jeg synes det var lidt morsomt så jeg endte selvføldig med at købe en.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar