Translate

torsdag den 1. marts 2012

Snevejr.

Foråret lader virkelig vente på sig i år. I går fik vi sne og en hel del af det rent faktisk. Det er noget usædvanligt for Yokohama. Hvis de da så bare kunne finde ud af at fjerne sneen, så ville det hjælpe gevaldigt, men japanerne ser ikke rigtig ud til at vide hvad det betyder, så man vader rundt i sjap og får driv våde fødder. Ikke særlig praktisk når der samtidig er influenza epedimi. De siger heldigvis det har toppede, men det kan jo hurtigt komme igen.
Jeg endte med også selv at få en slem omgang, 1 uge i sengen med feber og som om det ikke var nok også en omgang diarre. Men jeg har det heldigvis meget bedre nu, jeg vil også heller have det kommer nu og ikke når min veninde kommer og besøger mig om 1 mdr tid. Jeg ville blive virkelig ked af det hvis jeg var syg mens hun var her og jeg ikke kunne tage hende med ud at se noget.

Om 3 uger rejser vi til Kyoto, hvor vi skal ses med min svigermor. Som altid glæder jeg mig til at udforske Kyoto. Vi tager også 1 dag i Nara, som kun ligger 30 minutters kørsel fra Kyoto. Nara er faktisk 90 år ældre end Kyoto og Nara har nogle af de absolut ældste bygninger i Japan.
En anden ting jeg glæder mig til i Nara er Sika hjortene. I Japan anses sika hjorte for at være hellige og i Nara er der mange af dem. De går rundt i parkerne og de skulle være så tamme at man kan håndfodre dem.

Snart er det den 11 marts, forberedelserne til mindehøjtidligheder er i fuld gang over hele landet. Jeg har lidt nogle blandet følelser, helst vil jeg bare sove dagen væk og ikke mindes om det en gang til, men det bliver jo nok svært.
Nååå, men man skal jo nok bare igennem det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar