Translate

torsdag den 9. april 2015

Karry med kikærter og spinat.

Jeg elsker indisk mad og jeg elsker karry. Så hver gang jeg finder en ny karry opskrift der dufter bare det mindste af indisk mad skal den selvføldig afprøves. Den her opskrift er noget af det bedste jeg har fundet på det seneste. Det er simpelthen blevet min favorit og jeg kunne spise det hver eneste dag hvis det skulle være. Men her er opskriften så håber det kan friste nogen til at prøve.



Karry med kikærter og spinat.

400 gram kikærter, udblødt natten over og kogte
1 stort løg, finthakket
4 fed presset hvidløg
1 spsk revet frisk ingefær
1 tsk spidskommen
1 tsk koriander
1 tsk gurkemeje
1/4 tsk tørrede chili flager
500 gram spinat
1/2 kop grøntsags boullion
1 kop soyamælk neutral
2 spsk tomat pure
2 håndfuld hakket mandler

Varm en stor pande med lidt olie. Tilsæt løgene og steg dem indtil de begynder at tage farve. Tilsæt hvidløg, ingefær, spidskommen, koriander, gurkemeje og chili. Bland det hele godt. Rør i det hele tiden så det ikke brænder på. Tilsæt grøntsage boullion og soyamælk. Rør godt rundt og lad det simre et par minutter. Tilsæt tomat pure og rør det ud inden du tilsætter kikærter og spinat. Lad det simre indtil spinaten er faldet sammen. Tilsæt mandler. 
Serveres sammen med jasmin ris og naan brød. 

Velbekomme.


Retten skal være cremet og ikke flyde rundt i sovs. Hvis du ikke kan lidt soyamælk kan du bruge kokos fløde i stedet for.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar