Translate

fredag den 10. april 2015

Kirsebær blomster i vores kvarter.

Efter vi er flyttet ud i forstaden har vi fået naturen meget tættere på. Det er noget jeg virkelig nyder. Da dette er vores første forår herude har jeg været meget spændt på om her ville være nogen kirsebær træer. Det skulle vise sig at være en masse. Bl.a. har vi et stort hvidt kirsebær træ stående lige foran vores altan. Hvor har jeg virkelig nydt at kunne stå og se på det hver morgen når jeg trak gardinerne fra. Det har stået så flot da det var i fuld blomst, men nu er de grønne blade begyndt at være i flertal og der er kun få blomster tilbage. Når jeg har været ude og gå turer rundt om i kvarteret har der også været masser af kirsebær træer. Et sted omkring 20 minutters gåtur fra vores lejlighed er der en strækning på omkring 1 km hvor der står store gamle kirsebær træer på hver side af vejen. Det var virkelig flot og man kunne tydelig se at billisterne ikke havde travlt på den strækning og gerne holdt i kø inden de skulle vidre. Som det er tradition i Japan ved steder med mange kirsebær træer er der sat boder op der sælger drikkevarer og mad man kan sidde og nyde under træerne.
Jeg var bestemt ikke glad da vi skulle flytte ud af huset og herud i forstaden og det tog sin tid inden jeg begyndte at være glad for at være her. Men nu er jeg så glad for at være herude. Naturen er tæt på, vejene er brede og der er gå og cykel stier på hver side af vejen så man ikke behøves at gå ude på vejen hvor bilerne kommer som man ofte gør her i Japan. Havet er også tæt ved så jeg kan få havduften stort set hver dag, noget nordjyder er meget glad for, især mig. Og selv om det er forstaden så tager det kun 30 minutter at komme ind til midtbyen med toget som går lige over på den anden side af vejen fra hvor vi bor. Så alt i alt er jeg faktisk ret godt tilfreds med at vi byttede midtbyen ud med forstaden. Men her er lidt forstads kirsebær blomster fra rundt omkring i vores kvarter.











Ingen kommentarer:

Send en kommentar