Translate

onsdag den 15. april 2015

Årets sidste kirsebærblomster.

Kirsebær blomsterne synger på absolut sidste vers nu og vil man stadig opleve dem er man nødt til at rejse en tur nord på i Japan. Vejret har været vådt og gråt på det sidste og der er ikke rigtig nogen tegn på opholds vejr, så det er med at komme ud og gå når der så endelig er lidt opholds vejr. Når jeg ikke rigtig gider at gå en tur hjemme i vores eget kvarter fordi jeg går her så ofte kan jeg godt finde på at tage toget, stå af på en tilfældig station og gå 4-6 stationer frem for at tage toget hjem derfra. En af de stationer jeg godt kan lide at stå af ved er Ishikawacho og så gå op gennem diplomat kvarteret og ned til havnen og ind til Yokohama station. Grunden til jeg godt kan lidt Yamate og diplomat kvarteret er husene. Der ligger mange anderledes huse heroppe. Størstedelen har tilhørt udenlandske diplomater. Idag er mange af dem små cafeer eller museumer. En anden grund er at der er mange kirsebær træer og at området er rigtig flot om foråret. 
Så her er nogen billeder af årets sidste kirsebærblomster oppe fra diplomat kvarteret.

 Den katolske kirke.

 Selv midt i et lyskryds kan man finde et stort 
kirsebær træ.

 Og på en parkeringe plads.


 I Yamate ligger også Foreigner Cemetery hvor man kan 
gå ind mod en lille betaling, som går til vedligeholdelse at stedet.
Mange af gravene er over 100 år gammel. Størstedelen der ligger 
begravet her er amerikanere, englændere, hollændere, franskmænd
og tyskere.

 En gammel kirkegård betyder også store gamle kirsebær træer.


 De grønne blade er ved at tage over efter kirsebærblomsterne.

Nær Sakuragicho på vej ind mod Yokohama.
Den høje bygning i midten af billedet er Landmark Tower.

2 kommentarer:

  1. Ej hvor er det altså fint med kirsebærtræerne! Jeg har selv overrendt den nærliggende kirkegård for at opleve de fine blomster inden det er for sent. Gad dog virkelig godt at opleve dem i flor i Japan på et tidspunkt!

    SvarSlet
  2. Hej Laura,
    kirsebær blomster i Japan er noget helt specielt og det er bare så flot. For mig er et en af de bedste tider på året. Jeg håber du en dag kan opleve dem i Japan, så tror jeg du vil give mig ret i at det kan være næsten magisk. Det bedste tidspunkt at planlægge en rejse til Japan for at se kirsebær blomster er i starten af april, men man skal være tidligt ude især hvis man skal have et hotel værelse i Kyoto.

    SvarSlet