Translate

søndag den 10. august 2014

Blogs jeg læser.

Nu har jeg snart skrevet blog i 4 år og jeg havde ikke forestillet mig jeg skulle blive så glad for det som jeg er. Der har været tidspunkter hvor jeg har været ved at give op fordi jeg havde det svært med alle de nye ting jeg har skulle tilpasse mig her i Japan. Men jeg har fortsat og det er jeg glad for fordi jeg nu også selv har det hele og kan kigge tilbage på hvad jeg har oplevet i den tid jeg har været herude.
Jeg har fundet nogle blogs som jeg synes er rigtig spændende at følge og som samtidig er virkelig inspirende og kan give mig ideer til indlæg jeg kan skrive om her på bloggen.

Den første blog jeg vil anbefale er en gut der hedder David. Han er vild med at rejse og især backpacking og det var det med at rejse der gjore at jeg igen og igen vendte tilbage til hans blog. Lige for tiden har han gang i et større projetk, nemlig at tomle fra Danmark til Kina. Lige nu er han i Tehran i Iran hvor han venter på at få visum til Pakistan så han kan fortsætte sin rejse. Jeg er inde på hans blog stort set dagligt for jeg er nødt til lige at vide hvordan det går.
Du kan læse med her :
http://www.david-sylvest.dk/


Den anden blog jeg vil anbefale er et par der hedder Laura og Anders. De er også vilde med at rejse og befinder sig for tiden i Bolivia. De er på rundrejse i Sydamerika og har lige været i Peru også. Laura er lige som mig  vild med at tage billeder og det er noget der skinner igennem på bloggen og det der gjore at jeg faldt for den. Hun er fantastisk god til at tage billeder, den slags billeder der sætter gang i en masse drømme om at der er man nødt til at ligge vejen forbi en dag.
Du kan ligge vejen forbi her :
http://afterglobe.dk/


Den trejde blog jeg følger er en pige der hedder Søs og hun er vild med Kina. Hun har rejst i Kina over flere omgang og i længer tid af gangen. Hun er lige som de andre glad for at rejse også selv om det ikke lige er Kina. Men har man brug for at vide noget om Kina er det hende man skal spørge.
Du kan læse med her :
http://chinavianliving.dk/

Fælles for alle 3 blogge er at de er på dansk. Min mand har ofte sagt til mig at jeg skal skifte over til engelsk på min blog for at få flere læsere, men det vil jeg ikke. Jeg ved der sidder flere og læser min blog som ikke kan engelsk. Man kan finde masser at blogs om at rejse og bestemte lande på engelsk så hvorfor skulle det give mig flere læsere at jeg skifter sprog til engelsk.
En anden grund til jeg ikke vil skifte sprog er at jeg gerne vil skrive på dansk så jeg ikke glemmer det danske sprog. Jeg kan godt mærke at jeg nogen gange har svært ved at finde det rigtige ord og nogen gange lige skal tænke over hvordan jeg siger bestemte ting. Når man taler engelsk til dagligt og stadig forsøger at lære japansk har man bare brug for en gang imellem at kunne koble helt fra på ens eget sprog så derfor bliver min blog ved med at være på dansk.


2 kommentarer:

  1. Tak for de rosende ord, dem sætter jeg pris på :)
    Jeg ved hvad du mener omkring at skrive dansk på bloggen så man ikke glemmer sproget. Jeg har også selv tænkt over at skrive engelsk, men gjorde mig mere eller mindre de samme tanker som dig :)

    SvarSlet
  2. Det var så lidt.
    Der skal faktisk ikke ret lang tid til inden man begynder at glemme og bare helt automatisk starter på engelsk inden det går op for en at modparten kigger underligt på en og ikke helt forstår. Jeg har selv gjort det et par gange.

    SvarSlet