Translate

onsdag den 13. august 2014

Mit nye kvarter #2

Igår var en regnvejrsdag, så jeg var ikke rigtig ude. Men det gjore nu heller ikke noget for jeg fik ordnet de sidste flyttekasser og det hele er nu pakket ud eller pakket ned i kasser igen og sat i skabene. Jeg har stadig nogen ting der står rundt omkring som jeg lige skal have fundet ud af hvordan jeg skal placere. Nogen ting betyder bare så meget at de skal stå fremme og ikke være pakket ned i en kasse, men det er ikke altid lige nemt at få det placeret så man er tilfreds.
Jeg valgte at gå en tur igen i dag, meningen var at det bare skulle være en lille hurtig tur men det endte med at være en lang tur på 3 timer.

                                          Industri kvarter.

Jeg valgte idag at gå modsatte vej af hvad jeg gjore forleden. Jeg kom til at gå ud af en lang vej hvor der var industri på den ene side og Yokohama Bay Outlet Mall på den anden side. Jeg endte med at gå hele vejen uden om og ned til lystbåd havnen hvor der lå nogle ret så store både.

                                          Yokohama Bay Side Outlet Mall.

Jeg har faktisk været her et par gange før inden vi flyttede herud. Der er en del mærkevare butikker men det er ikke særlig stort i forhold til det outlet mall der ligger i Gotemba. Der ligger nogle gode restauranter med udsigt over lystbåde havnen.
                                          Vest indgangen til lystbåde havnen.

Man skal åbentbart have et nøglekort for at komme igennem porten, hvilket er ensbetydningen med at man skal have en båd. Det blev jeg egentlig ret irreteret over for jeg kunne se at molen gik helt ud til indsejlingen og jeg ville gerne have været der ude så jeg kunne fotografere de store tankskibe tæt på når de sejler ind til Yokohama. Men det må jeg lige have min mand til at finde ud af om man kan gøre et andet sted fra. Der kommer jo også nogen af de store krydstogt skibe og skal ind til Yokohama.
                                          Kommunist fængslet som rent faktisk er en skole.

Da jeg så denne bygning første gang i fredags da vi var på vej ud for at handle fløj det bare ud af munden på mig "Gud er her også et fængsel". Jeg ved ikke hvorfor men de her grå beton bygninger får mig bare til at tænke på en trist tid under kommunismen. Min mand fortalte mig at den faktisk er designet af en berømt japansk arkitekt, hvem det er ved jeg ikke. Men en ting er sikkert, det er en trist, kedelig og GRIM bygning.
Hvor må der bare være koldt i sån en beton bygning om vinteren.
                                                       Ginko alle.

Men her er også noget rigtig pænt, selv om man må vente til efteråret for at se det. Jeg har lagt mærke til at der er plantet ginko træer langs alle vejene her omkring. Til efteråret får de en flot gul farve, så det glæder jeg mig rigtig meget til for jeg er helt vild med de her gule ginko træer.
                                          Jernbarn bro

Der går en tog linje lige over på den anden side af vejen hvor vi bor, den hedder Seaside Line og den køre helt ud til havet. Selv om der er en station og industri kvarter så tæt på hvor vi nu bor høre vi ingen støj fra nogen af delene. Jeg kan godt lide at gå ture her for som man kan se på billedet med ginko træerne så er der både cykelsti og fortorv. Det ser man ikke mange stede inde i Yokohama, men fordi det her er et nyt område har de i deres planlægning taget højde for at gøre vejene breddere og samtidig lave cykelstier og fortorv i begge sidder. Området er kun omkring 40 år gammelt, indtil da var dette her område hav. Der er da også mange kanaler rundt omkring og på min tur idag lå jeg mærke til der var en stor sø hvor der stod nogle og fiskede og jeg kunne se søen løb ud i en kanal videre ud i havet.
Nu har vi boet her 1 uge og jeg er meget mere positiv over for stedet nu end jeg var da vi flyttede ind. Det er nemt at komme rundt og her er mange indkøbs muligheder og så er det tæt på havet som jeg holde så meget af. Nu er jeg jo frederikshavner så der er ikke noget bedre end duften af havet og det lever stedet her 100 % op til :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar