Translate

mandag den 11. august 2014

Mit nye kvarter.

Jeg har idag taget en pause fra flyttekasserne og været ude og gå en tur. Jeg endte med at have gået rundt i 4 timer inden jeg blev så træt at jeg tog toget hjem. Der har været omkring 33 grader idag, så til sidst kunne jeg godt mærke at nu trængte jeg til at blive kølet ned så jeg tog toget hjem selv om jeg ellers havde overvejet at gå. Jeg er nu glad for at jeg tog toget for der var en hel del længere hjem end jeg lige havde regnet med. 

                                          Keisanji tempel.
                                          Keisanji tempel.

Det første jeg fandt på min tur var et tempel der lå gemt inde i et boligkvarter. Min første tanke var at det kunne ikke være særlig gammelt. Men efter at have gået lidt rundt skiftede jeg alligevel mening fordi over ved gravpladserne stod der nogle ret så gamle statuer og gravsten. Jeg tror templet er blevet renoveret, men at der har lagt et tempel der i lang tid.
                                          Jimyoin tempel.
                                          Jimyoin tempel.

Ikke så langt fra Keisanji ligger et andet tempel også godt gemt midt i et bolig kvarter. Der var en rigtig fin have med et lille vandfald og karper i søen. Sån et sted hvor jeg godt kunne sidde og filosofere i flere timer hvis jeg fik lov.
                                          Goshinji tempel.
                                                       Goshinji tempel.

Det var lidt tilfældigt at jeg fandt dette sted. Jeg kunne ud fra min GPS i mobilen ikke finde ud af hvad det hed så jeg måtte sende en besked til min mand og spørge. Selve templet var der ikke så meget ved, men bag ved templet er der en trappe der fører op til en høj hvor der er en masse gravpladser. Det var en blanding af nye og gamle gravsten. Jeg bliver ofte dybt rørt over at se hvor meget det bliver passet og plejet. Selv mindesten der er flere 100 år gamle få lov at blive stående også selv om de er gået i stykker og der ikke længer er nogen der kan huske hvem de var.
                                          Shomyoji tempel.
                                          Shomyoji tempel.
                                          Shomyoji tempel.


Da jeg kom ud fra bolig kvarteret var jeg kommet ned til motorvejen der fører til Yokosuka så jeg besluttede at følge vejen ud til en park hvor jeg kunne se der også var et tempel. Der var noget længere end jeg havde regnet med for det tog mig næsten 45 minutter at nå der ud. Da jeg nåede derud kunne jeg så ikke finde indgangen, så jeg endte med at have gået halv vejs rundt om stedet inden jeg fandt den. Men det var det værd for da jeg kom ind var der flot buede rød bro hen over en sø der førte op til templet. Jeg var lidt i tvivl om hvordan man kom op til templet for mange steder må man ikke gå over disse broer fordi de er så gamle at man ikke vil risikere at de falder sammen under vægten at de mange mennesker der passere hen over, men det måtte man altså godt her. Ved de 3 andre templer var jeg den eneste der gik rundt, men her var der flere andre besøgende, hvilket kunne tyde på at der er mere historie forbundet med dette sted. Desuden var det også meget større end de andre. Jeg vil helt sikkert tage tilbage hertil til efteråret for jeg lå mærke til at der var flere ginko træer på den ene side af søen og det må være rigtig flot med de gule træer i baggrunden og den røde bro over søen i forgrunden. Der var også et museum men der var lukket, så jeg håber de har åben næste gang jeg kommer.

Selv om jeg stadig ikke er helt tilfreds med lejligheden må jeg sige at kvarteret her rundt omkring er meget mere interesant end der hvor vi boede før. Det virker meget mere aktivt med butikker og forlystelser. Omkring 15 minutter med bil herfra ligger der et stort akvarium og der er en hel del parker rundt omkring. Da dette er et nyere område er vejene breddere og der er faktisk cykelsti og fortorv mange flere steder end hvad man ser inde ved centrum af Yokohama. Måske jeg vil spørge min mand om jeg ikke må få en cykel så jeg kan køre ud til havet, jeg lå nemlig mærke til at der var cykelsti det meste af vejen da jeg kørte med toget hjem.
I morgen har de lovet regnvejr så det er nok begrænset hvor meget jeg kan komme ud. Men så snart det igen bliver bedre vejr tager jeg nok en tur mere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar