Translate

onsdag den 10. august 2011

Cikader.

Nej hvor jeg er træt af denne insekt. Det er en cikade og den lever i stor mængde herude og andre asiatiske lande. Det der er ved den er at den larmer helt vildt. Det lyder som en meget intens vislende. Den sidder i de fleste træer og den larmer både nat og dag. Den kan drive en til vanvid. Nu er jeg dog alligevel ved at have vendet mig til den, men alligevel..........nogle gange ville man bare ønske man kunne få bare 5 minutters fuldstændig fred og ro. Den er det mest udbredte insekt her i Japan, nok lidt ligesom fluger hjemme i Danmark.
I nogle lande spiser de den rent faktisk, især hunnen skulle være ret kødfyldt meeeeeen jeg tror nok lige jeg springer over. I Kina bliver den brugt i traditionelt medicin, men jeg er ikke lige klar over mod hvad.
Den kan godt lide varme, så den må stortrives lige i øjeblikket, der er 34 grader udenfor og solen steger fra en blå sktfri himmel. Det varmeste sted lige i øjeblikket er Kyoto med 36,2 grader og det koldeste sted er oppe i Hokkaido med 19 grader, så det er lidt stor en forskel.
Der er ved at være meget tørt og de første skovbrænde har meldt sig, vi må bare håbe de kan kontrollere det.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar