Translate

søndag den 29. maj 2011

Tyfon rammer Okinawa

En tyfon er i øjeblikke på vej ind over Japan, den har allerede ramt Okinawa, hvor 67 mennesker er kommet til skade, 2 af dem meget alvorligt. Desuden er der strømsvigt på hele øen. Den er nu på vej op over main land mod os, det gode er bare at den ser ud til at tabe pusten, men der er stadig tyfon alarm for Kanto området plus der er varslet meget kraftig regn. Lige nu regner det men ikke særlig kraftigt, men det kommer nok sidst på eftermiddagen og først på aften når den når op til os.
Min mand har fri idag, men vi er blevet enig om det er bedst bare at blive hjemme hele dagen.
Sån en søndag morgen uden planer savner jeg at ligge i sengen og se fjernsyn og spise rundstykker med spegepølse og en ordnelig jødekage. Man kan ikke købe rundstykker herude, jeg har hvert fald ikke fundet det endnu eller jødekager. Der findes en berømt bagerkæde der hedder Pompedur og der kan man købe appelsinsnegle, det er nok det tætteste på man kan komme.
Ellers kommer dagen nok bare til at gå med at lave lektier til imorgen og tirsdag, det er egentlig dejligt at have en hel dag uden planer, så kan man få ordnet nogle af de ting man er bagud med herhjemme, så som at ordne vasketøj. Nu hvor regntiden er begyndt og det er begyndt at blive fugtigt udenfor tager det lang tid at få vasketøjet tørt, jeg har nu haft det samme tøj hængende ude i 2 dag uden det er blevet tørt,så jeg tog det ind igår aftes inden jeg gik i seng så nu er det endeligt tørt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar