Translate

lørdag den 14. maj 2011

Barbeque med ørne.

Igår var mig og min mand inviteret til barbeque sammen med nogle af min mands kammerater. Det var i en park der ligger ned til vandet. Her i Japan er der ikke mange der griller hjemme, det er de færreste der har have eller plads til at have venner på besøg til at grillen, så det er nemmere at mødes i en park hvor det er tilladt at grille. Nogle af dem der var med havde jeg mødt før, mens det var første gang jeg mødte flere af dem. Det var en hyggelig park lige ned til vandet, Tokyo Bay og der var en god udsigt. Vi havde 29 grader igår, men det var overskyet så det føltes ikke så varmt, men det var alligevel dejligt når der lige kom en frisk havbrise. Da mig og min mand kom var der allerede godt gang i grillen, så vi fik hurtigt noget at spise, det viste sig bare der var andre der også var interesseret i vores mad, nemlig nogle ørne. Jeg ved ikke rigtig hvad det var for nogle, de var ikke lige så store som kongeørne men de var også større end musvåger som jeg er vandt til hjemme fra Danmark. Men de var meget nærgående og fløg flere gange hen over hovederne på os, især når der var rådt kød fremme. På et tidspunkt sidde en af vores venner med en bakke kød som han er ved at ligge på grillen, da en af fuglene dykker ned og faktisk får fat i noget kød fra den bakke han sidder med. Inden der er gået 3 sekunder er der mindes 10 fugle der vil have fat i det kød den tog og de bliver ved med at flyve rundt over hovederne på os. Men sjovt nok var det, det rå kød de gik efter, vi var ikke de eneste der grillede og vi kunne se at fuglene også holdt godt øje med de andre. Min mand sagde det er vilde fugle der holder til i det område. Der var heldigvis ikke nogle af os der kom til skade når de dykkede ned, men det var da noget af en oplevelse at skulle kæmpe om sin mad med nogle ørne. Da vi kom hjem blev vi fulgt til døren af nogle små flagermus, vi har set dem før, når vi er kommet sent hjem og de er mindst lige så nærgående, selv om de også er lidt søde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar