Translate

lørdag den 28. maj 2011

Hjemmelavet sushi.



Jeg har kastet mig ud i at lave sushi, det er faktisk ikke særlig svært, men det tager virkelig lang tid.

Man starter med at lave ris, til det skal der laves en eddikelage som skal blandes i risene når de er færdige og så skal det stå lidt og trække.

Man skal også have lavet en omelet og til det skal man lave en lage med soya.

Min mand sagde at normalt vil man bruge kunst tun til sushiruller, men jeg kunne ikke finde det ned i supermarket den dag, så jeg har lavet det med røget lake. Jeg troede egentlig jeg købte frisk laks som man bruger til sashimi, men da jeg kom hjem og åbnede pakken viste det sig at være røget laks, det er bare sådan nogle ting der sker engang imellem når man ikke kan læse hvad der står på ediketten. Derudover har jeg brugt spinat og agurk. Det tang man bruger til at rulle det hele i hedder nori. Jeg sagde inden jeg flyttede herud at jeg nok aldrig kom til at spise tang, men det har jeg efterhånden lært alligevel. Stadig i små mængder, men jeg skraber det ikke til siden mere. Hvis jeg selv skal sige det blev resultatet ret godt, det hele blev ihvertfald spist og min mand sagde at det måtte jeg gerne lave igen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar