Translate

søndag den 14. oktober 2018

Koraiyama vandretur.

Du har sikkert aldrig hørt om Koraiyama, det havde jeg egentlig heller ikke selv indtil jeg købte en vandre bog med ruter i Kanagawa kommune hvor vi bor. Men jeg synes det lød som et overkommeligt første hike efter en lang og meget varm sommerpause, så i torsdags satte jeg kurs mod Oiso station som ligger meget tæt på hvor ruten starter. Selve ruten er omkring 6 km og går op over 3 knolde. 
Jeg havde søgt på Google Earth for at få en fornemmelse af hvor den starter for min intuition om at det er en af de ruter der kun er afmærket på japansk var korrekt, så det var godt lige at finde ud af hvilke skilte eller afmærkninger jeg skulle gå efter. Det viste sig heldigvis at ruten er meget tydeligt afmærket, nemlig med en brun pæl med en hånd der pejer i den retning man skal gå, så det kunne jo ikke være nemmere.

 Den brune pæl med hånden der pejer 
i den korrekte retning.

 Op, op, op og atter op.

 Stadig på rette spor 👍👍

 Atter op, op og op igen.

 Den sidste tids tyfoner har været hårde ved Japan,
derfor var jeg egentlig heller ikke særlig overrasket 
over et væltede træ på stien.

 Der var nok af stier af vælge imellem, men hvilken en
er lige den rigtige 🤔🤔 godt jeg havde taget
min hiking bog med så jeg lige hurtig kunne 
samligne kanji tegn 🤣

 Rocky Mountain 😉😉

 På den sidste knold var der tydelige spor af at 
der har ligget et lille shrine. 

 Enden af ruten er lige bag ved Takaku shrine.
Enormt mange vandre ruter i Japan starter og/eller ender
ved et tempel eller shrine.

Vejen op til Takaku shrine.

Det er en meget begynder og familie venlig rute. Der er ikke nogle stigninger hvor man føler at man er ved at omkommer selv om det i starten går op, op og op. Det var godt at få gang i benene igen og komme ud i naturen. Jeg havde nok håbet på ruten var lidt mere krævende, jeg synes den var lige lovlig nem, men det havde været ok hvis den havde været lidt længere, så det er nok ikke en rute jeg vil gå igen. Men det er en god rute hvis man gerne vil i gang med at vandre og lige skal snuse lidt til hvad det er.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar