Translate

tirsdag den 16. oktober 2018

Ten-nen hiking tur.

Vejret har de sidste dage været perfekt til vandre turer. Ikke for varmt og ingen brændende sol. Det har bare været så skønt at komme ud at vandre igen at jeg måtte afsted igen så denne gang valgte jeg at tage til Kamakura og gå en af mine ynglings ruter, nemlig Ten-nen. Det er en rute på omkring 6 km og nået mere krævende en den rute jeg gik sidst i Oiso. Ruten er ikke teknisk svær, men den går en del op og ned flere steder. 
Man kan starte på ruten flere steder. Jeg vælger altid at starte oppe bag ved Meigetsuin  fordi så skal jeg ikke betale 500 yen entre for at gå gennem Kenchoji når jeg egentlig ikke har interesse for at besøge steder alligevel. Men er det første gang er det et godt sted at starte så man kan se Kenchoji, en af De 5 Store i Kamakura inden man begiver sig ud på ruten.
Langt de fleste der går Ten-nen vælger den rute der fører til Zuisenji, selv om der er et par andre ruter man kan vælge også.
På toppen, cirka halvvejs vælger mange at stoppe og tage en frokost pause mens de nyder udsigten ind over Yokohama. Det er også mit foretrukkende sted at holde pause inden sidste del af ruten.

Starten på Ten-nen er meget nem at overse, hvis man ikke
lige ved hvor det er.

Man skal ikke særlig langt inden man kan nyde
den første udsigt.

Resterne af beboelse fra gammel tid.
Mange slag i forbindelse med krig har fundet sted
i dette område. Det siges at lyde ikke nødvendig
vis kommer fra dyr, men også fra spøgelser af gamle
krigere. Det er heller ikke unormalt at finde knogler der
ikke stammer fra dyr.

På toppen.

Der er mange historiske spor, hvis man ved 
hvad man skal kigge efter.

Jeg brugte en del på at kigge på denne sten. 
Jeg synes selv jeg har en god fantasi, men jeg kan simpelthen 
ikke se løven i disse sten. Kan du ?

Sidste del af ruten var virkelig mudderet
og jeg var ved at falde flere gange. Men jeg holdt 
mig på fødderne.

Et lille vandfald lige inden ruten ender.

Jeg valgte at gå ud fra ruten lige før Zuisenji så jeg kunne ligge vejen forbi Yofuku-ji. Det er et historisk sted, men der er ikke mere tilbage af templet fordi det brændte ned og en krig mellem forskellige klaner havde drænet pengekassen så meget at der ikke var penge til at genopbygge det.
Men ud fra beskrivelser har man forsøgt at danne sig et billede af hvordan det ville have set ud. Billederne viser et rigtig flot tempel, så jeg synes det er en skam at det aldrig blev genopbygget og det eneste der nu er tilbage er grund fundamentet.




Den næste uges tid bliver vandreturene i naturen skiftet ud med vandre ture i storbyen. På torsdag rejser min mand og jeg nemlig til Beijing i Kina hvor vi skal være i 4 hele dag. Jeg glæder mig så enormt meget. At komme ud at rejse igen for at opleve noget. Vi har ikke været ude at rejse siden min mand blev ramt af kræft, så det er noget vi begge gerne har ville i lang tid. 
At rejse til Kina er nok mest mit ønske fordi lige siden jeg for mere end 20 år siden første gang så filmen Den Sidste Kejser har jeg brændende ønsket mig at stå der på pladsen i Den Forbudte By hvor filmen er optaget og på fredag går det ønske i opfyldelse. Selvføldig skal vi ud at opleve en masse andre ting også, så som Den Kinesiske Mur, Sommer Paladset og Det Himmelske Tempel. Og så  skal der selvføldig spises en masse lækkert kinesisk mad. Men alt det fortæller jeg om efter vi er kommet hjem igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar