Translate

søndag den 21. september 2014

Ichijodani Historieske ruiner.

Et af de steder som min mand gerne ville se var nogle historieske ruiner der går helt tilbage til 1471. Fukui er et område hvor der har foregået mange blodige slag om magt og territorium. På den tid herskede samuraierne som bekrigede hinanden og nogen af de største og blodigeste slag i Japans historie har åbenbart fundet sted her.
Ruinerne er en hel by hvor der i sin storhedstid har boet op mod 10.000 mennesker. Familien der herskede hed Asakura og de var ret så magtfulde.
Byen eksisteret i 103 år i den periode af japansk historie der betegnes som Sengoku perioden ( 1467 - 1573 ). Byen blev brændt ned i 1573 da Asakura klanen tabte magt kampen og blev besejret af Oda Nobunaga som var en samurai herre fra Nagoya.
Puha, sikke en omgang at skulle holde styr på. Det var det også for mig da min mand forsøgte at fortælle mig alle de historieske detaljer. Jeg må indrømme jeg var mest forvirret og det er først nu efter vi er kommet hjem og jeg sidder og kigger billederne på computeren og kan slå navne og steder op på Wikipedia at jeg er ved at få en forståelse for stedet.
Nu synes jeg faktisk det lyder spændende, men da vi gik rundt havde jeg lidt svært ved at forestille mig hvordan det hele havde været dengang.
Det hjalp heldigvis gevaldig på forståelsen da vi kom over på den anden side af vejen hvor en del af byen var genopbygget som en slags frilands museum og hvor man kunne gå ind i husene og se hvordan de havde levet dengang. Der gik også folk rundt som var klædt som de var klædt som man nu var dengang. Jeg tror vi skulle have startede med at gå rundt inde på frilands museumet inden vi gik over til ruinerne for så havde jeg nok forstået det bedre.


 Træbro over en lille å.
 Gravsted for Asakura klanen.
 Ruinerne af  Ichijodani, det var her samurai herren havde sit hus.
 Frilandsmuseumet. Det siges at det spøger især om natten p.g.a alle de blodige slag 
om magt der har fundet sted i det her område
 Kar med soya.
Det er faktisk et toilet. Det er opdelt i 2 rum. Et hvor man står ( mest for mænd ) 
og et hvor man kan sidde.


Har du nogensinde besøgt et sted hvor du har følt dig lidt lost og ikke rigtig vidst hvad det var før efter du kom hjem og kunne slå ting op ??
For mig var det nok det her sted. Men jeg er nu alligevel glad for at have besøgt stedet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar