Translate

lørdag den 13. september 2014

Color splash.

 Mine egen kreationer.

Som de fleste efterhånden nok har fundet ud af så er jeg vild med at tage billeder. Jeg synes også det er sjovt at sidde og redigere dem i PhotoShop. Jeg har egentlig et meget ambivalent forhold til det med at redigere billeder. Jeg synes nemlig tit at billeder bliver overredigeret og det ser helt forkert ud. Oftes bruger jeg selv PhotoShop til at rette op på et billede hvis det er blevet skævt, rette på over- eller under eksponeret billeder og fjerne ting som er i vejen for et rent billede som jeg ikke lige opdagede da jeg tog billedet.
Jeg har længe siddet og forsøgt mig med hvordan man laver farve splash og jeg tror nok jeg endelig har fået det til at lykkes nu. Jeg synes sort/hvid billeder hvor en enkelt ting eller farve er fremhævet ser helt vildt godt ud. Man ser helt andre ting på billedet end hvis det hele havde været i farver eller hvis det hele havde været i sort/hvid.
Jeg synes ikke disse billeder er flotte i sort/hvid. Det hele falder fuldstændig samme i et og man ser ikke lige med det samme hvad billedet forestiller.
Min erfarring siger mig efterhånden at det ikke er alle billeder der egner sig til at blive taget i sort/hvid. Jeg synes stadig at portrætter er den type billeder der egner sig bedst.
Da jeg startede med at tage billeder for 1 1/2 år siden kunne jeg slet ikke lide billeder i sort/hvid, det virkede ligesom helt forkert. Men nu synes jeg faktisk det er flot, hvis man altså ved lidt om at tage billeder så der ikke er for meget tom plads på billedet der gør at det hele forsvinder i billedet.
Jeg synes at den type billeder der egner sig mindst til sort/hvid er landskabs billeder, især den type billeder hvor der er stor bredde og meget himmel.
Men selvføldig, det er kun min mening og det kommer helt an på hvem der er bag kameraet og hvilken historie fotografen ønsker at fortælle med sit billede.
Man må bare prøve sig frem og blive ved indtil man får det resultat man gerne vil have.

Hvad kan du bedst lide at tage billeder af ???
Selv tager jeg billeder af alt hvad der har en god historie, men jeg kan specielt godt lide billeder med lang eksponering og landskabs billeder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar