Translate

tirsdag den 30. september 2014

Fukui Dinosaur museum.

En af de ting jeg meget gerne ville  mens vi besøgte min svigermor i Fukui var at besøge Dinosaur museumet. Der er et sted i Fukui der hedder Dinusauernes Dal fordi man har fundet skeletter fra dinosauruser her. For millioner af år siden mener man at Japan har hunget sammen med Kina og i Kina er der fundet mange dino skeletter. Men nogle af dem har altså også bevæget sig rundt på de områder der idag udgør Japan. Jeg var meget overrasket over at finde ud af at der har levet dinoer i Japan fordi jeg har altid tænkt på landet som en ø, så hvordan skulle de lige være kommet herover. Men Japan har altså engang for millioner af år siden været landfast med Kina.
En anden grund til jeg gerne ville besøge stedet er at jeg aldrig har set et dino skelet i virkeligheden. Jeg ved godt de er store men uden nogensinde at have set et kunne jeg alligevel ikke rigtig forestille mig hvor store de egentlig er. Og jeg må sige de var større end jeg havde forestillet mig.
Som vi gik rundt og kiggede på alle de forskellige skeletter kom mig og min mand til at snakke om at det egentlig var ret godt de nu var udøde for jeg ville virkelig nødig rende ind i en i levende live. Jeg kan godt lide filmene Jurrasic Park, men jeg håber virkelig aldrig de finde på at gøre sådan noget i virkeligheden.

 Indgangen til museumet.
 På legepladsen udenfor.
 Et af de skeletter der er fundet i Fukui.
 Et andet skelet der også er fundet i Fukui.
 Størstedelen af skeletterne kom fra Europa og SydAmerika.
 God man ikke mere kan få sån en fætter på krogen under fisketuren.
Professor Dino.



Mens vi var der var der også en stor gruppe kinesere.Jeg kan ikke komme i tanke om et folk der er mere ubehøvlet, skubbende, massende og højrøstet end kinesere. De trænger virkelig til at lære nogle bedre mannere.
Efter vi havde gået rundt på selve museumet gik vi op i souvenir butikken for at se om de havde en magnet vi kunne købe til vores køleskab. Vi fik ikke nogen og jeg blev så gal fordi jeg nær havde fået mit kamera ødelagt. Der var en gruppe kvindelig kinesere på omkring 8-10 stykker der gerne ville have en bestemt ting som var udsolgt så en af de ansatte ville finde nogle flere i en skuffe under reolerne med de udstillede varer. Da den her stakkels fyr åbnede skuffen nærmest kastede de her kvinder sig over ham og det var tydelig at han blev meget forskrækket hvorefter han smækkede skuffen i og låste den og kryssede armene som man gør i Japan for at sige "nej" og så skyndte han sig bare væk. De forsøgte så om de kunne få skuffen åben, men heldigvis uden held.
Vi valgte simpelthen at gå for de her kinesere flåede bare alt ned at hylderne uden at tage hensyn til at der var ander i butikken.
Jeg kan godt forstå at japanerne hurtig bliver træt af kineserne når man ser på deres opførsel. Kineserne har slet ikke japanernes tålmodighed, pli og mest af alt gode mannere.
Da vi kom ud på parkerings pladsen gik vi over til en lille bod der også solgt souvenirs. Vi fandt nogle legetøjs æg der når man ligger dem i vand vil de over 5 dage udklække og så er der en dinosauer inden i, men man kan ikke se på pakken hvilken dino det er. Eftersom den kun kostede et par 100 yen blev vi enig om det kunne være sjovt at prøve. Mens vi stod og kiggede kom der nogle kinesere der hvade købt is som de ikke kunne finde ud af at åbne. Ham der stod ved kassen havde så en saks så han hunne klippe plastiken op for dem. Så var der en af kineserne der hoppede ind foran mig og rakte armen ud for at få åbnet den her is med det resultat at jeg fik en arm i hovedet. Der så jeg simpelthen rødt og havde min mand ikke set det og blokeret mig havde jeg klasket hende en. Jeg fik dog skubbet så meget til hende at hun vist godt forstod jeg var meget sur.
Men vi fik vores æg, men vi har ikke lagt det i vand endnu, så vi ved ikke hvilken dino vi har fået endnu.
Neeeeej hvor jeg simpelthen bare ikke gidder kinesere. Kan man ikke opføre sig ordneligt kan man blive hjemme i sit eget land og det er hvad kinesere burde gøre. Det kan godt være Kina er et kommunistisk land men når man ser kineserne som folk er de ikke andet end griske storkapitalister der skal have før alle andre.
Jeg har hørt fra nogle japanere der har rejst i Kina er det er noget af et mareridt. De skubber og maser og har overhoved ingen køkultur eller tålmodighed til at vente til det bliver deres tur.
Jeg ville egentlig gerne til Kina og opleve Den Forbudte By og Den Kinesiske Mur, men med den måde kineserne opføre sig på vil jeg egentlig heller blive hjemme i Japan.

Så det folkefærd i verden jeg bare ikke kan med er helt klart kinesere.
Er der et folkefærd i verden du bare ikke kan med og hvorfor ??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar