Translate

mandag den 15. juli 2013

Puha, det er varmt.


Regntiden er for længst over for i år og med det kom varmen. For tiden ligger vi omkring 32-34 grader, de sidste par dage har der dog været overskyet og det har føltes som en velsignelse at solen ikke bare hare steget ned fra en skyfri himmel.
Luftfugtigheden er høj, omkring de 90 procent, så det kan være en klam omgang at være uden for i længere tid. Jeg må indrømme at jeg ikke synes det er så slemt mere, som i forhold til min første sommer herude, hvor jeg aldrig havde prøvet det før og ikke rigtig vidste hvad jeg egentlig kunne forvente. Men med tiden vender man sig jo til meget. Men jeg glæder mig stadig ikke til august, som plejer at være den absolut varmeste mdr. med temperature omkring de 38-40 grader.
Men varmen har da allerede krævet flere dødsfald p.g.a hedeslag. Vi får da også stort set daglig at vide gennem fjernsynet hvor vigtig det der at drikke så meget som muligt, ikke bare vand, men også iste og sportsdrik og at de første tegn på dehydrering og hedeslag er hovedpine og svimmelhed. Det anbefales også at især gammel mennesker skal spise bolcher med salt, fordi de ofte glemmer at drikke nok. Jeg må indrømme jeg også spiser en del af de bolcher, ikke fordi jeg glemmer at drikke, med fordi de smager så gode.
Men de næste par dage ser temperaturen dog ud til at falde lidt, til de omkring 29 grader. Det er jeg egentlig lidt glad for,  for der er et par festivaller jeg rigtig gerne vil af sted til.
Billedet er for resten fra den del af Kejserens have der er åben for offentligheden, dengang der var Iris festival.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar