Translate

fredag den 4. december 2015

Shomyo-ji Tempel, Yokohama.

Et par uge efter vi var flyttede til vores nuværende bopæl sidste år var jeg ude at gå en tur for at se hvad der var i området. Jeg fandt dette mellemstore temple ved navn Shomyo-ji og jeg lagde mærke til at de havde nogen store ginko træer. Ginko træer bliver gule om efteråret og de er bare så flotte og det er gået hen og blevet et af mine ynglings træer sammen med japansk ahorn træ der bliver meget rødt om efteråret. Men af en eller anden grund som jeg ikke kan huske så nåede jeg ikke tilbage til Shomyo-ji sidste efterår for at se de gule ginko træer. Men i år skulle det være, så da ginko træerne omkring hvor vi bor var begyndt at blive gule tænkte jeg at nu måtte jeg snart finde en ledig dag hvor jeg kunne tage på tur bare mig og mit kamera. Så snart jeg havde en ledig dag tog jeg af sted, men stor var min skuffelse da jeg ankom og så at de stadig var mere grønne end gule. I modsætningen til de ginko træer der er rundt omkring hvor vi bor. Jeg gik og tænkte på om det kan have noget med størrelsen at gøre. De ginko træer rundt omkring hvor vi bo er stadig mindre træ der er plantet inden for de sidste 10-15 år vil jeg skyde på, men ginko træerne ved Shomyo-ji er kæmpe store og plantet for mindst 100 år siden. Det er hvert fald mit bud med den størrelse de har. Om det er grunden ved jeg ikke, men for mig virker det logisk at større træer har mere energi til at holde på kræfterne end små træer har. Men eftersom jeg nu var taget derhen kunne jeg jo lige så godt gå på opdagelse og se om jeg kunne finde noget jeg ikke havde lagt mærke til sidste gang jeg var der. Og jo jeg fandt faktisk en lille hiking sti der fører op bag ved templet og fra toppen af bakken har man en rigtig flot udsigt ned over det sydlige Yokohama og ned til Yokosuka. Stien er ikke særlig hård at gå, men for gangbesværet er den nok ikke så hensigts mæssig da der er en del træpper. 
Eftersom jeg var kommet relativt tidligt på dagen og vejret var godt besluttede jeg mig for at gå hjem. En tur på omkring 10 km for så kunne jeg jo også gå og lege lidt med mit kamera og forsøge at finde vinkler jeg normalt ikke tager billeder fra.

 Indgangen til Shomyo-ji.

 Gravsten.

 Søen og skoven.

 En af de 2 broer ved Shomyo-ji.

 Ginko træerne som stadig var mere grønne end gule.

 Gule ginko blade.

 På vej op af hiking stien.

 Udsigten fra toppen over det sydlige Yokohama og 
ned mod Yokosuka.

Gule ginko blade. Kameraet er holdt helt nede ved jorden
og jeg kunne ikke se hvordan billedet blev. Det var bare at trykke 
af og håbe på det bedste. Jeg synes selv det blev ret godt.


Hvad skal I lave i weekenden ??? 

Jeg skal til julefest på den danske ambassade i morgen og søndag skal jeg på arbejde og når jeg kommer hjem skal jeg forberede noget andet arbejde til næste uge. Mandag har jeg fri så der har jeg tænkt mig at tage til en park der hedder Sankeien for farverne på deres træer er på sit højeste lige nu, så jeg håber bare det holder tørvejr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar