Translate

fredag den 5. april 2013

Jagten.



I går aftes var min mand og jeg i biografen i Kawasaki. Det var ikke en hvilken som helst film vi var inde og se, vi så den danske film Jagten med Mads Mikkelsen i hovedrollen. På japansk hedder den Manden uden Løgn. Der var omkring 20 mennesker inde og se den. Jeg tror det lave tal er fordi den bliver vist klokken 21.50 om aften og fordi det var en hverdag.
Jeg synes det er helt fantastisk at man kan gå ind i en biograf på den anden side af jorden og se en film fra sit hjemland.
Jeg synes filmen var rigtig god og den gav meget stof til eftertanke. Vi diskuterede meget på vej hjem i bilen og en ting min mand var meget forarget over var den måde børnehavelederen håndteret sagen på. Han synes hun var meget uprofessionel og havde svært ved at forstå hvorfor der ikke var nogen med mere erfaring der blev sat ind til at hjælpe hende, så hun ikke skulle stå med det alene. Jeg må give min mand ret, men jeg tror også filmen er lavet efter reglerne for hvordan man i Danmark griber sån en sag an og det er meget anderledes end her i Japan.
Sidst her i april kommer endnu en dansk til Japan, det er En kongelig affære også med Mads Mikkelsen i en af hovedrollerne, så den skal vi helt klart også ind og se.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar